۲۰ هزار دانش‌آموز مناطق محروم تحت پوشش آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌آموزی

مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی وابسته به بنیاد مستضعفان با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌آموزی قرار می‌گیرند گفت: حدود ۱۰۰ منطقه کشور تحت پوشش برنامه‌های آموزشی قرار خواهند گرفت که از این تعداد مناطقی که در حوزه مهارت و کارآفرینی پایین‌ترین وضعیت را دارند، در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته‌اند.

محمد بطحایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه‌های سال ۱۴۰۳ بنیاد علوی در حوزه آموزش و مهارت‌آموزی مبتنی بر گسترش عدالت آموزشی است گفت: به همین دلیل در سه محور حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز و خانواده‌های آنان در مناطق هدف تحت پوشش برنامه ها قرار خواهند گرفت تا گسترش عدالت به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه برنامه‌ اول در ذیل تقویت بنیه علمی و پیشرفته تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم است است افزود: دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار نسبت به دانش‌آموزان مناطق مرفه فاصله بیشتری دارند و عدالت آموزشی زیر سوال است، دانش‌آموزان در این برنامه‌ها که حدود ۷ برنامه ذیل این عنوان است، بنیه تحصیلی‌ و آموزشی آن ها بر اساس طرح ها مورد تاکید قرار می‌گیرد.

مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی وابسته به بنیاد مستضعفان با بیان اینکه برنامه‌ها شامل آماده کردن دانش‌آموزان برای آزمون‌ها، امتحانات نهایی، امتحانات مدرسه و مفهومی با نام یادگیری عمیق است ادامه داد: بخش دوم مهارت‌آموزی و کارآفرینی است که دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار متوسطه اول، هدف این بخش هستند.

بطحایی با بیان اینکه با همکاری وزارت آموزش و پرورش حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌آموزی قرار می‌گیرند گفت: دانش‌آموزان در پایان پایه نهم انتخاب رشته می‌کند و هدایت تحصیلی آن‌ها انجام می‌شود بنابراین به صورت آزمایشی این طرح را در ۷ استان کشور انجام می‌دهیم. کارهای مقدماتی، آموزش معلمان و تجهیز مدارس آغاز شده تا با یک برنامه حدود ۸۰ ساعته در طول سال تحصیلی با برخی از مهارت‌ها آشنا شوند و بتوانند از شرایط محیطی خودش استفاده و کار زمینه‌های لازم را برای کارآفرینی بدست آورند.

وی با بیان اینکه براساس شاخص‌ها، استان‌ها و مناطقی که پایین‌ترین وضعیت را دارند انتخاب شده‌اند افزود: حدود ۱۰۰ منطقه کشور تحت پوشش برنامه‌های آموزشی قرار خواهند گرفت که از این تعداد مناطقی که در حوزه مهارت و کارآفرینی پایین‌ترین وضعیت را دارند در اولویت برنامه‌های مهارت و کارآفرینی قرار گرفته‌اند. همچنین بنابر اعلام نیاز آموزش و پرورش به عنوان مرجع تخصصی، پیشنهاد اجرای چنین برنامه‌ای در مناطقی که وضعیت نامناسب‌تری دارند داده شده است.

مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی وابسته به بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بخش سوم گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی است که در تعدادی از مناطق تا آبان ماه شروع می‌شود ادامه داد: با وجودی که سال اول اجرای این برنامه‌ها به صورت منسجم در بنیاد است اما اعتبار خیلی خوبی را بنیاد مستضعفان برای امسان پیش بینی کرده بوده و به موازات این مدارس هم به تجهیزات مورد نیاز برای هوشمندسازی آن‌ها پرداخته می شود زیرا بخشی از این برنامه‌ها نیاز به تجهیزات هوشمندسازی دارد.

بطحایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم برای اجرای بخشی از این برنامه‌ها حدود ۳۰۰ مدرسه به تجهیزات هوشمندسازی مجهز شوند اظهار کرد: مدارس با این کار می‌توانند مجری برنامه‌های ما در بنیاد علوی باشند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403071914843
  • خبرنگار : 71955