بهره‌مندی زندانیان زنجانی از آموزش‌های سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان از بهره‌مندی زندانیان زنجانی از نعمت سواد و سوادآموزی خبر داد.

علی حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اهمیت سواد و تربیت، اظهار کرد: انسان در هر دوره از زندگی خود نیازمند آموزش و تربیت است زیرا آموزش در زندگی فرد و اجتماعی انسان نقش بسیار تاثیرگذاری دارد. 

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی برای کاهش جرم و بزه برای داشتن جامعه‌ای امن و سالم، برنامه‌ریزی‌ اصولی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و ... است، افزود: در این بین نقش آموزش و تربیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه سواد به عنوان پناهگاهی برای انسان است که در ورای آن می‌تواند در برابر آسیب‌های اجتماعی ایمن بماند و از تکرار جرم تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند.

معاون سوادآموزی استان اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به بهره‌مند شدن زندانیان زنجان از سواد، افزود: سوادآموزی و تربیت زندانیان به عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، راهی برای جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم است و برای نیل به این هدف ما علاوه بر آموزش سواد پایه، توانمندسازی مددجویان زندان و اجرای طرح‌های مکمل حوزه سوادآموزی را برنامه‌ریزی و اجرا می کنیم تا شاهد شهروندان مسئول و جامعه سالم و پویا باشیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071914842
  • خبرنگار : 50163