عودت ۱۲ میلیارد ریالی به حساب مالباختگان دهلرانی

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از عودت بیش از ۱۲ میلیارد ریال وجه کلاهبرداری شده توسط کارشناسان پلیس فتا در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، خبر داد و گفت: اصلی‌ترین دلیل وقوع جرایم سایبری عدم توجه کاربران به رعایت نکات پیشگیرانه است.

سرهنگ «سیدمختار باویر» در این خصوص اظهار کرد: طبق رصد و پایش فضای مجازی، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری رایانه‌ای از بیشترین جرائم در سطح شهرستان بوده است.

وی افزود: در بیشتر این جرائم شاکیان پرونده با عدم رعایت و بی‌توجهی به نکات امنیتی نگهداری اطلاعات مالی و خصوصی که بارها از طریق رسانه های مختلف اطلاع رسانی شده است، فرصت مناسب را در اختیار مجرمان قرار داده‌اند.

این مقام ادامه داد: اکثر کاربران با روش‌های مختلف بالا بردن امنیت اطلاعات خود آشنا هستند اما به‌دلیل اینکه تصور می‌کنند هیچ وقت گرفتار مجرمان نمی‌شوند نسبت به آن بی‌توجه هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، سرهنگ باویر با اشاره کشف بیش از ۹۶ درصد از پرونده‌های سایبری در شهرستان، اظهار کرد: بیشترین کلاهبرداری‌های اینترنتی از طریق سایت دیوار، و شبکه‌های اجتماعی تحت عناوین فروش خودرو، لوازم سرمایشی گرمایشی، مبل، کاریابی و استخدام، اجاره ویلا و باغ است.
انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071914839
  • خبرنگار :