مروری بر خبرهای رسیده سینما وتئاتر

پیام حمید نیلی به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، خبری از یک اجرا در کانون و...از جمله خبرهای دریافتی سینما وتئاتر است.

در آستانه آغاز هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، حمید نیلی به این مناسبت، پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،در متن پیام حمید نیلی، مدیر کل هنرهای نمایشی به هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آمده است: «به همه‌ی هنرمندان، برگزارکنندگان و مخاطبان عزیز و فرهیخته‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، درود می‌فرستم. این جشنواره، نمادی از پیوند بی‌واسطه هنر با مردم است؛ جایی که تئاتر از انحصار سالن‌ها پا را فراتر می‌گذارد و در قلب خیابان‌ها و میان جامعه جریان پیدا می‌کند. مریوان، با فرهنگِ غنی و مردم هنردوست خود، همواره خانه‌ای برای میزبانی از این نوع هنر اصیل و مردمی بوده است.

حضور هنرمندان از سراسر جهان در این رویداد فرصتی است تا با زبان مشترک هنر، مرزها را کنار زده و پیام‌های صلح، دوستی و همدلی را به اشتراک بگذاریم. از همه‌ی دست‌اندرکاران و هنرمندانی که با تلاش و عشق این جشنواره را رقم می‌زنند صمیمانه سپاس‌گزارم.

امیدوارم جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان همچنان به عنوان پل ارتباطی میان فرهنگ‌ها بدرخشد و الهام‌بخش خلاقیت‌های بیشتر در دنیای تئاتر خیابانی باشد.»

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری سیدفاتح بادپروا 20 تا 25 مهرماه 1403 در مریوان برگزار خواهد شد.

####

نمایش «یارا و ماموریت عروسکی» به کارگردانی رحمت امینی و سمیراسادات طباطبایی که قرار بود از روز ۲۲ مهر اجراهای خود را در مرکز تئاتر کانون آغاز کند، به مناسبت هفته ملی کودک دو اجرای رایگان در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهر در این مرکز خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش بر اساس طرحی از آیدا احمدپور به نویسندگی زیبا برجی برای کودکان و نوجوانان بالای هفت سال تولید شده است.

نمایش «یارا و ماموریت عروسکی» در مورد کارگاهی است که باباعروسکی در آن عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های آسیب‌دیده از دست بچه‌ها را تعمیر می‌کند. روز به روز بر تعداد چنین اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌هایی در کارگاه افزوده می‌شود و بابا عروسکی، برای رفع این مشکل، عروسکی انسان‌نما به نام «یارا» می‌سازد تا دستیارش باشد و به سراغ عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها برود و آنها را به کارگاه بیاورد.

کوروش محمدرضا، مهدیه تاجیک‌راد، الهام خداوردی، سپیده چنگیزی، پانیذ صادقی‌مقدم، بهناز خانی، شاهد بهوند و عسل فروزفر در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

عوامل این نمایش عبارتند از: دراماتورژ: مریم منصوری، مجری طرح: ابوالفضل بوربور، تبلیغات و فضای مجازی: فریبا جدیدی، هانیه حسینی‌نصر و عرشیا مرادی، روابط عمومی: مهدیه شاهمرادی، طراح صحنه: سینا احمدپور و سمیراسادات طباطبایی، طراح پوستر، طراح لباس و طراح گریم: مهدیه تاجیک‌راد، دستیار گریم: الناز جعفری‌پور، موسیقی: فاضل نوروزی، ساخت دکور :محمدحسین بروجردی، ساخت آکسسوار: سینا احمدپور و مهدیه تاجیک‌راد، مدیر صحنه: سارا سعادت‌نیا، منشی صحنه: رومینا صفایی و مسئول تدارکات: ریحانه فراهانی.

نمایش «یارا و ماموریت عروسکی» تا ۳۰ آبان هر روز به جز روزهای شنبه ساعت ۱۷ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله تهران اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای هماهنگی و ذخیره بلیت با شماره ۰۹۳۹۸۸۶۴۵۴۵ و ۰۲۱۸۸۹۶۶۱۱۹ تماس بگیرند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته ملی کودک را ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ با شعار «برای کودکان برای آینده» در سراسر کشور برگزار می‌کند.

####

«کتابخانه ویدیویی» مرکز گسترش آغاز به کار کرد
بیش از 900 مستند، انیمیشن کوتاه و فیلم تجربی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در ادوار مختلف در بخش «کتابخانه ویدیویی» مرکز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، دانشجویان، پژوهشگران، مستندسازان و علاقه‌مندان به تماشای آثار مستند، پویانمایی و فیلم‌های بلند تجربی که طی سال‌های مختلف در مرکز گسترش تولید شده، می‌توانند با مراجعه به طبقه منفی یک ساختمان مرکز گسترش به تماشای بیش از 900 اثر بنشینند.

«کتابخانه ویدیویی» از ساعت 9 صبح تا 16 هر روز به جز روزهای تعطیل فعالیت می‌کند و استفاده از آن، رایگان است.

«کتابخانه ویدیویی» مرکز گسترش، زیر نظر واحد بازرگانی است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ارتباط و طرح سوال درباره نحوه حضور و استفاده از «کتابخانه ویدیویی» با شماره 88534872 021 تماس بگیرند.

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، در میدان شهید قندی، شماره 15 واقع است.

###

«روز خداحافظی» آماده نمایش در جشنواره فیلم کوتاه تهران شد

فیلم کوتاه «روز خداحافظی» به نویسندگی و کارگردانی فرزاد رنجبر نظری و تهیه‌کنندگی سیدمحمدهادی آقاجانی به بخش مسابقه ملی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه تهران راه‌ پیدا کرد.

نقش اصلی این فیلم کوتاه را داریوش رشادت برعهده دارد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به تیما تقی زاده، علی راد، سروشا فاضلی زاده، فرزام رنجبر اشاره کرد.

«روز خداحافظی» که روایت آخرین روزهای زندگی رضا، پدر یک خانواده‌ی ایرانی ست در ژانر درام تهیه‌شده است.
این فیلم که در شهر ساری تولید شده، جدیدترین محصول باشگاه فیلم سوره و باشگاه فیلم رویاد است.

سید محمد هادی آقاجانی پیش از این تهیه‌کنندگی آثاری چون «مینو»، «بعد از نیمه شب»، «گلدان خالی» و «مادرانه‌تر» را در باشگاه فیلم سوره برعهده داشته‌است.

«روز خداحافظی» اولین همکاری فرزاد رنجبر نظری در مقام نویسنده و کارگردان با #باشگاه_فیلم_سوره است. این کارگردان سال گذشته با فیلم کوتاه آپولو در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت.

سایر عوامل این فیلم کوتاه داستانی عبارتند از: 
برنامه ریز و دستیار یک کارگردان: رامین پور عبدالله مدیر فیلمبرداری: پویان آقابابایی ،دستیار دوم کارگردان: علی ترابی، منشی صحنه: فروغ لسانی، مدیر صدابرداری: احمد صابری، طراح گریم: زهرا امرالهی، طراح صحنه و لباس:فاطیما نوفلی، تدوین:محمدفواد تقی زاده، اصلاح رنگ و نور: پویان آقابابایی، طراحی و ترکیب صدا : سید محمود لاجوردی، جلوه های ویژه: حسن ایزدی، مدیر تولید: سید محمدرضا همائی، عکاس: علیرضا صلواتی، مدیر تدارکات:سید علی اصغر همائی، طراح پوستر: محمد موحدنیا، آنونس: محمدامین قربانزاده، مترجم: ندا حسن زاده، روابط عمومی: زینب اکبری.

####

اختتامیه سومین «جشن مهر سینمای ایران» 21 مهرماه با اجرای فرزاد حسنی در موزه ملی سینما برگزار می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی سومین جشن مهر سینمای ایران، آیین اختتامیه این رویداد روز شنبه 21 مهرماه و از ساعت 18:30 در موزه سینمای ایران برگزار می‌شود و فرزاد حسنی اجرای آن را برعهده دارد.

سومین جشن مهر سینمای ایران همزمان با روز ملی سینما از ۲۱ شهریور آغاز به کار کرد و پیش از این قرار بود آیین اختتامیه آن روز 11 مهرماه برگزار شود که به دلیل شهادت سیدحسن نصرالله به تعویق افتاد.

این دوره از جشن امسال در 31 استان کشور برگزار شد که برخی از این جشن‌ها با حضور مدیران سازمان سینمایی کشور، مسئولان و سینماگران و هنرمندان شاخص و افتتاح سالن‌های سینمایی در استان‌ها همراه بود. 

در آیین پایانی سومین «جشن مهر سینمای ایران» علاوه بر تجلیل از یک بازیگر مطرح سینما از بیش از 30 سینماگر از جمله سینمادار، کارگردان، آموزشگاه‌دار، تهیه‌کننده‌ و ... تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403071814763
  • خبرنگار : 71342