استاندار مازندران:

فعالیت کتاب به عنوان محوری‌ترین کار کانون پرورش فکری توسعه یابد

استاندار مازندران در بازید از نمایشگاه هفته ملی کودک و حضور در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بر توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به عنوان محوری‌ترین کار کانون تاکید کرد.

یوسف چهارشنبه۱۸ مهر ماه در بازدید از نمایشگاه هفته ملی کودک، ضمن تبریک این هفته و مهم خواندن نقش تخصصی کانون در حوزه تربیت گفت: کانون فضایی مهم برای رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان است و انسان‌های بزرگی در این مجموعه رشد کردند و ظهور یافتند.

وی بر مساله کتاب به عنوان محوری‌ترین فعالیت کانون تاکید کرد و افزود: ضمن اینکه باید در حوزه تالیف کتب کودک آثار بیشتر و کیفی‌تری منتشر شود، لازم است؛ فرهنگ مطالعه در خانواده، مدرسه و کانون تقویت و توسعه یابد.

نماینده عالی دولت اظهار کرد: اعضای کانون، افرادی مستعد و توانمند هستند و می‌توانند به عنوان یک مربی در مدارس هم فعال باشند و به دیگر دوستان خود آموزش دهند.

وی از هنرهای تجسمی، نمایشی، هنرهای دستی و فعالیت‌های ادبی و فرهنگی به عنوان یک ابزارو واسطه  تربیتی و اخلاقی یاد کرد و با اشاره به سخن رهبر انقلاب در خصوص هنر، گفت: هنر بلیغ‌ترین و رساترین ابزار انتقال پیام است و بر همین اساس باید از این ابزار به درستی برای تربیت کودکان و نوجوانان‌ استفاده شود.

نوری از مازندران به عنوان استانی با پیشینه تمدنی بزرگ یاد کرد و خواستارآن شد تا هنرمندان و اهالی فرهنگ، با نگاه دقیق‌تری، ابعاد فرهنگی و تاریخی آنرا بررسی کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071814760
  • خبرنگار :