کمبود نیرو و فضا چالش اصلی کانون پرورش فکری کودکان تربت‌حیدریه

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربت‌حیدریه گفت: این مرکز و نهاد آموزشی با کمبود نیرو روبروست و برای بهبود و تقویت برنامه‌های آموزشی خود جذب نیازمند دو نیرو هستیم.

الهه چاکری‌بیرجندی ۱۸ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه گرچه در هریک از  شیفت‌های صبح و عصر به دو مربی نیاز داریم اما اکنون در هرشیفت فقط یک مربی فعالیت دارد، افزود: ‌اکنون این نهاد آموزشی پایه با دو نیروی رسمی و دو مربی حق‌الزحمه‌ مدیریت می‌شود و در فصل تابستان که با افزایش مراجعین مواجهیم، چهار مربی حق‌الزحمه‌ دیگر را نیز دعوت به کار می‌کنیم.

وی تعداد اعضای کانون پرورش فکری که شامل کودکان و نوجوانان می‌شود را ۶۰۰ نفر بیان کرد و گفت: در فصل تابستان حدود ۲۰۰ نفر به این تعداد افزوده می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربت‌حیدریه مشکل دیگر این نهاد را عدم وجود واحد سیار برای تشویق کودکان و نوجوانان روستایی به مطالعه و آشنایی با برنامه‌های کانون اعلام کرد و گفت: این اتفاق در حالی است که در اساسنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وجود یک دستگاه اتوبوس یا حداقل یک دستگاه خودرو برای حمل کتاب به نقاط دور دست، آمده ‌است اما نبود واحد سیار باعث شده روستاییان عزیز از نعمت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محروم و بی اطلاع باشند.

چاکری بیرجندی در ادامه با اشاره اینکه تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه کانون پرورش فکری ۱۳ هزار جلد است؛ گفت: این کتاب‌ها در زمینه‌های مرجع، شعر، رُمان، قصه، اجتماعی، علمی هستند اما سطح علمی اعضای کانون فراتر از محتوای کتاب‌های موجود است و از این نظر نمی‌توانیم پاسخگوی نیازهای روز کودکان و نوجوانان باشیم.

وی افزود: چالش محتوا در کتابخانه و برنامه‌های آموزشی کانون در مقابله با شبکه‌های اجتماعی به وضوح وجود دارد که شروع این چالش از دوره کرونا است که گوشی‌های هوشمند جای خود را در سبد فکری دانش‌آموزان باز کرد و اگر امروز کنار هر ساختمان کانون یک کافه بازی رایانه‌ای و مربی متخصص و آشنا با شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشد، در آینده نه چندان دور، برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان در مواجهه با محتوای فکری شبکه‌های اجتماعی عقب خواهند ماند که برای تقابل با این موضوع، کانون پرورش فکری کودکان در تهران اقدام به ساخت لوح‌های آموزشی و بازی رایانه‌ای کرده که تقویت محتوای آن بسیار ضروری است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربت‌حیدریه کمبود فضا را از دیگر مشکلات پیش رو دانست و بیان کرد: ساختمان مرکز تربت‌حیدریه در سال ۱۳۵۵ احداث شده و تاکنون چندین بار بازسازی و تعمیر اساسی شده است اما این زیربنای ساختمان برای جمعیت آن زمان ساخته شده و ظرفیت پذیرش جمعیت فعلی را ندارد که با توجه به سیاست کنونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور، مبتی بر عدم احداث ساختمان جدید، نیازمند حضور خیرین و نیکوکاران و یا نهادهای حامی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر خیرین و یا دستگاه‌های دولتی ساختمان مازاد خود را به این مجموعه اهدا کنند، کانون پرورش فکری آن را تجهیز خواهد کرد که متاسفانه تاکنون هیچ خیر و نیکوکاری به این حوزه توجه نداشته است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربت‌حیدریه از رسانه‌ها ‌خواست؛ برای پویایی و نشاط فرزندانمان، نظر خیرین و دستگاه‌های دولتی را به سوی حمایت بیشتر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جلب کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071814744
  • خبرنگار : 50676