پیش از سفر به تاجیکستان

قالیباف: سفر به تاجیکستان فرصتی برای افزایش فشار جهانی به رژیم صهیونیستی است

محمدباقر قالیباف با اشاره به ظرفیت کشور تاجیکستان گفت که سفر به تاجیکستان فرصتی برای گفت‌وگو درباره جنایات رژیم صهیونیستی و پیگیری فشار جهانی برای قطع روابط اقتصادی و فشار سیاسی با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس عصر امروز چهارشنبه پیش از عزیمت به تاجیکستان گفت: فرصتی فراهم شد که به دعوت روسای مجالس تاجیکستان، در یک نشست بین‌المللی پارلمانی به مناسب سی‌امین سال قانون‌گذاری در این کشور شرکت کنیم.  فرصتی برای استفاده از ارتباطات در این حوزه، تجربیات قانون‌گذاری و همکاری‌ها در این حوزه است.

وی افزود: در نشست‌های پارلمانی بین المللی دو فرصت مهم فراهم می‌شود؛ یکی روابط دوجانبه بین کشورهاست طبیعتا بخشی از کشورهای مشترک المنافع و بقیه کشورها از خارج از منطقه حضور دارند که از این فرصت برای همکاری‌ها و امورات در گذشته و پیگیری توافقات گذشته استفاده می شود.

قالیباف همچنین گفت: فرصت بسیار مهمی است تا در سیاست قطعی دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم برای ادامه توسعه روابط با همسایگان مخصوصا با کشورهای مشترک المنافع استفاده شده که تاجیکستان نقش جدی و اساسی دارد. 

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: دو کشور از جهات تمدنی، فرهنگی، اجتماعی، زبانی، مذهبی و اقتصادی و سیاسی و حوزه‌های امنیتی روابط بسیار راهبردی دارند. 

وی افزود: ارتباط در سطح پارلمان‌ها و در سطح دو دولت و کمیسیون‌های مشترک در اوج خود است و در دو سه سال گذشته چندین سفر بین روسای جمهور، روسای مجالس و هیئت‌های  اقتصادی و سیاسی، امنیتی و فرهنگی برقرار شده است.

رییس مجلس با بیان اینکه این سفر فرصتی برای توسعه روابط و پیگیری امورات بخصوص در حوزه مسائل اقتصادی است، گفت: یکی از موضوعات مهم حوزه آب است که با توجه به وضعیت آب در کشور تاجیکستان و بحران آبی در کشور ما به خصوص در حوزه شرق و شمال شرق کشور، این سفر فرصت جدی برای ادامه مذاکرات گذشته بوده تا ار ظرفیت آبی این کشور استفاده کنیم.

قالیباف همچنین با اشاره به موضوع فلسطین گفت: امروز موضوع فلسطین و لبنان و نسل کشی رژیم کودک کش و صهیونیستی را همگان شاهد هستند و این سفر  فرصت خوبی است تا با کشورهای فعال در حوزه مسایل حقوق بشر گفت و گو کرده و موضوع فشار جهانی برای قطع روابط اقتصادی و فشار سیاسی با رژیم صهیونیستی دنبال شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این سفر دستاوردهایی در حوزه مسائل اقتصادی و سیاسی داشته باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403071814692
  • خبرنگار : 71234