استقبال باشکوه ورزش دوستان آملی از دخترطلایی تکواندو نوجوانان جهان

مردم ورزش‌دوست شهرستان آمل از « آیناز نصیری» دارنده نشان طلای مسابقات تکواندو نوجوانان جهان در بازگشت به زادگاهش به گرمی استقبال کردند.

آیین استقبال از این ورزشکار شایسته وآینده دارآملی عصر چهارشنبه در ابتدای ورودی شهرآمل در بلوارعلویان برگزار و پس از آن با کارناوال شادی تا خانه تکواندو شهید نجفدری آمل ادامه پیدا کرد.

آیناز نصیری ملی پوش آملی وزن ۵۹- کیلوگرم تیم ملی تکواندو ایران با شایستگی تمام برای تیم دختران کشورمان نشان خوش رنگ طلا کسب کرد.

این تکواندوکار خوش آتیه آملی در۶ مبارزه تنها ۲ راند را به رقبا واگذار کرد.

 نصیری دور نخست «چیانگ» از چین تایپه را ۲ بر صفر شکست داد و سپس «اسمیرونوا» از روسیه را با همین نتیجه از پیش‌رو برداشت.

نماینده ایران سپس برابر «فاطمیا مندی» از فرانسه در ۲ راند صاحب برتری شد و در مرحله یک چهارم نهایی با ارائه یک بازی منطقی توانست «رانکو» نماینده صربستان را ۲ بر یک شکست دهد.

نصیری در مسابقه نیمه نهایی «اوگلسیچ» از کرواسی را شکست داد تا در دیدار نهایی برای کسب نشان طلا به مصاف «نورای کازان بیک» نماینده قزاقستان به میدان رود که این دیدارنهایی نیز این تکواندوکار آملی با نتایج ۴ بر یک و ۵ بر ۴ صاحب برتری شد وبر سکوی قهرمانی ایستاد.

ارزشمندی کسب نشان طلا در پایتخت تکواندو جهان

آیناز نصیری در بازگشت به زادگاهش آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: خوشحالم که به همراه تیم چهار نفره اعزامی مازندران صاحب دو نشان طلا، یک نقره و یک برنز شدیم و با دست پر برگشتیم.

وی افزود: مسابقات جهانی در این دوره درسطح بسیار بالایی برگزار شد وهمه کشورها با همه توان خود به کره جنوبی که مهد تکواندو جهان بود، آمده بودند؛ خوشحالم که در این کشور توانستم به نشان طلا دست پیدا کنم.

وی ابرازامیداوری کرد: این روند را تا رسیدن به تیم ملی بزرگسالان و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ آمریکا ادامه خواهم داد.

به گزارش ایسنا، چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که از سه‌شنبه ۱۰ مهرماه با حضور ۹۳۶ تکواندوکار از ۹۶ کشور به میزبانی کره‌جنوبی و در شهر چانچئون آغاز شده بود، با قهرمانی دختران و پسران ایران به اتمام رسید.

در گروه دختران، تیم ایران با چهار طلا و یک نقره عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

برای تیم دختران پرنیان نوری، آیناز نصیری، حنا زرین کمر و غزال هوشمند ۴ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی نیز یک نشان نقره به دست آورد. کره‌جنوبی با یک طلا و سه نقره نایب قهرمان شد. کرواسی با یک طلا، یک نقره و دو برنز در جای سوم ایستاد.

در بخش پسران تیم ایران در کورس قهرمانی از کره جنوبی میزبان این رقابت‌ها در روز پایانی عبور کرد و با وجود اشتباه داوری و حذف غیر منصفانه رادین زینالی، نوجوانان شایسته کشورمان با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز عنوان قهرمانی را در این بخش از آن خود کردند.

امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی مهدی رزمیان سه نشان طلا، علی اکبر ابراهیمی مدال نقره و امین محمد احمدوند به همراه امیرمحمد نصیر احمدی هم دو برنز کسب کردند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071814684
  • خبرنگار : 50616