اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از توقیف خودروهای شوتی تا کشف زنجیرهای قاچاق

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر توقیف خودروهای شوتی، کشف پراید سرقتی و کشف زنجیرهای قاچاق مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی فیروزآباد امروز، ۱۸ مهر ماه از کشف ۱۵ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال کالای قاچاق در عملیات توقیف ۴ خودرو شوتی در این شهرستان خبر داد. 

مهدی جوکار در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در ادامه روند مبارزه با کالای قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد با اقدامات فنی از تردد تعدادی سواری شوتی حامل بار مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محورهای مواصلاتی اعزام و با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۴ خودرو را شناسایی و آن‌ها را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد تصریح کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی و همچنین مسیر فرار دیگر خودروهای شوتی در مجموع ۵۹۴ کیلوگرم فندق، ۱۵ دستگاه لوازم خانگی از نوع لباسشویی، ظرفشویی، تصفیه آب، ۲۴ هزار و ۵۰۰ پاکت سیگار، ۴۷ قوطی ۴ لیتری روغن گیبربکس، ۲۳۸ عدد باطری موتورسیکلت، ۲ هزار و ۲۳۸ ثوب انواع پوشاک و ۱۶۸ عدد نوشیدنی خارجی قاچاق کشف شد. 

جوکار با بیان اینکه ارزش کالاهای مکشوفه از سوی کارشناسان مربوطه ۱۵ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری‌ترین برنامه این فرماندهی در حمایت از تولید داخلی به شمار می‌رود و شهروندان نیز می‌توانند با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در این عزم جهادی مشارکت داشته باشند.

زنجیرهای ۳۰ میلیاردی قاچاق در وانت نیسان

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

محمد نیکبخت بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی فهلیان شهرستان ممسنی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۲۱۳ رشته زنجیر دستگاه کارخانجات صنعتی خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستا راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف پراید سرقتی در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ قائمیه  حین گشت‌زنی هدفمند به یک خودرو پراید که کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

حسینعلی شیروانی با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان دارد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار بی‌توجهی به هشدارهای پلیس و عدم استفاده از تجهیزات بازدارنده را از مهم‌ترین علل بسترساز وقوع سرقت قلمداد کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071814675
  • خبرنگار : 50976