رئیس اتاق بازرگانی فارس:

اقتصاد کشور باید فارغ از نگاه‌های سلیقه‌ای اداره شود

رئیس اتاق بازرگانی فارس خواستار رفع نگاه‌های سلیقه‌ای در حوزه اقتصاد شد و تأکید کرد: بخش اقتصاد در کشور باید فارغ از نگاه‌های سلیقه‌ای و انحصاری دنبال شود تا چرخ اقتصاد کشور به نفع مردم و منافع کشور بچرخد.

محمدصادق حمیدیان امروز، ۱۸ مهر ماه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان فارس بیان کرد: اگر رسانه ملی در استان در راستای متبلور کردن توان اقتصادی استان هم‌گام با بخش خصوصی و دولتی حرکت کند، بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسالت صدا و سیما حل مشکلات و کمک به توسعه استان‌ها است، افزود: همه ارکان کشور باید برای پیشبرد اهداف اقتصادی هم راستا، هماهنگ و موازی حرکت کنند که در این میان صدا و سیما و رسانه‌ها جایگاه تبیینی و ویژه‌ای دارند که آفت این بخش نگاه سلیقه‌ای و جانبدارانه در انجام رسالت است.

حمیدیان اظهار کرد: اقتصاد یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در هر کشور است و همواره بخش اقتصاد و تولید ما از مهم‌ترین بخش‌هایی است که دشمنان قصد دارند از آن بر علیه کشور ما استفاده کنند و در سال‌های اخیر نیز مشکلات عدیده‌ای برای تجارت و صادرات ما ایجاد کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه بخش اقتصاد در کشور باید فارغ از نگاه‌های سلیقه‌ای و انحصاری دنبال شود تا چرخ اقتصاد کشور به نفع مردم و منافع کشور بچرخد، تصریح کرد: متأسفانه صدا و سیما با نگاه سیاسی مسائل حوزه‌های مختلف را دنبال می‌کند که این نگاه جانبدارانه به صلاح کشور به ویژه بخش اقتصاد نیست زیرا تبعات این بخش در سایر حوزه‌ها نیز ملموس و مشهود خواهد بود.

وی با بیان اینکه رسانه ملی باید برای ایفای نقش جریان‌ساز و تأثیرگذار خود در توسعه کشور باید جنبه جاذبه را در ساختار خود ایجاد کند، ادامه داد: ارج نهادن به تولید ثروت و محتوای اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و نیاز است رسانه ملی در استان در این زمینه فعالیت‌های خلاقانه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد.

صدا و سیما محل تعامل و گفتگوی همه نخبگان و دلسوزان است

 مدیرکل صدا و سیمای استان فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: صدا و سیما محل تعامل و گفت‌وگوی همه نخبگان و دلسوزان است.

امیر رئوف با تأکید بر اینکه در دوره جدید شاهد تحول در صدا و سیمای استان خواهیم بود، گفت: تحول نرم‌افزاری و محتوایی از برنامه‌های اصلی صدا و سیما در این دوره مدیریتی است.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت صدا و سیمای فارس درهای این سازمان به روی نخبگان، صاحب‌نظران اقتصادی و دلسوزان انقلاب و استان در تمام عرصه‌ها به ویژه بخش اقتصادی باز است تا با معرفی و برجسته‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی‌، نگاه ایجابی به این حوزه و پرداختن به ظرفیت‌هایی که تاکنون پرداخته نشده یا کمتر پرداخته شده زمینه رونق اقتصادی و پیشرفت استان را فراهم کرد.

رئوف با اشاره به اینکه اقتصاد اولویت اول کشور است و ما نیز به دنبال ایفای نقش خودمان در توسعه اقتصادی استان هستیم، اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی، رونق سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران و جهش اقتصادی تنها با وفاق، همدلی، هم‌افزایی و کار گروهی امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: ما در رسانه ملی در استان به دنبال جریان‌سازی محتوایی و عمیق هستیم و تلاش می‌کنیم با جهت‌دهی صحیح فضای توسعه‌ای استان به مسیر غیر از اولویت‌های مشخص شده، هدایت نشود.

مدیرکل صداوسیمای فارس ضمن تأکید بر افزایش همکاری‌های صدا و سیمای فارس و اتاق بازرگانی استان آمادگی این سازمان را برای تولید برنامه‌های فاخر، جذاب و مخاطب‌پسند برای رونق بیش از پیش اقتصادی استان اعلام کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071814669
  • خبرنگار : 50976