دختر قهرمان بندرانزلی، مسئول رالی بانوان کشور شد

ثمینا صامت از قهرمانان گیلانی مسابقات اتومبیلرانی استانی و سراسری، مسئول رالی بانوان کشور شد.

گیلان از استان‌های ورزشکار خیز کشور در رشته‌های مختلف است و ثمینا صامت متولد ۱۳۶۶، دانشجوی دکتری کامپیوتر و نائب رئیس موتورسواری و اتومبیلرانی استان گیلان است.

در کارنامه ورزشی وی داور بین‌المللی اتومبیلرانی، داور شنا، داور نجات غریق، مربی قایقرانی، مربی اسکی روی آب، دارنده مدرک غواصی ۲ ستاره از ایتالیا (cmas) و مدرس درجه ۲ نجات غریق دیده می‌شود.

صامت در یک خانواده‌ ورزشکار متولد شده؛ در خردسالی شنا را از پدرش آموخت. پدر وی ورزشکار و قهرمان کشور در رشته بوکس، معلم ورزش، مربی، مدرس و داور درجه یک شنا و نجات غریق کشور؛ مادرش پرستار و مدرس کمک‌های اولیه در نجات غریق؛ خواهرش نجات غریق و استاد دانشگاه؛ برادرش نجات غریق، داور موتور سواری، اتومبیلرانی و موتورسوار است.

ثمینا از سال ۱۳۸۹ اتومبیلرانی را با حمایت خانواده از یک مسابقه اسلالوم بانوان در شهرستان بندرانزلی شروع کرد.

 چندین سال نائب رئیس موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بندرانزلی، رئیس کمیته رالی بانوان گیلان، رئیس کمیته اسلالوم بانوان گیلان، رئیس کمیته رالی و باگی کشور همچنین سفیر ترافیک کشور بود.

وی در داوری اسلالوم، دریفت، رالی حرفه‌ای و رالی خانوادگی کشوری نیز فعالیت دارد همچنین افتخار داوری رالی خاورمیانه مرک را داشت.

به گزارش ایسنا رالی Rally شکلی از ورزش‌های موتوری با عناصر مختلف رانندگی رقابتی مانند تست‌های سرعت، تست‌های ناوبری یا توانایی رسیدن به ایستگاه‌های بین راهی یا مقصد در زمان مقرر یا سرعت متوسط است. رالی‌ها ممکن است به صورت آزمایشی در یک مکان کوتاه یا چندین هزار مایل در رالی استقامتی شدید باشند. رالی همچنین در انتخاب مکان و زمان مسابقه بی‌نظیر است. تجمعات در همه سطوح و در هر شرایطی برگزار می‌شود: آسفالت، شن، برف و یخ، بسته به مسیر و رویداد، گاهی اوقات بیش از یک در یک تجمع واحد است. همچنین در هر آب و هوایی از سرمای شدید تا باران‌های موسمی رالی‌ها در هر ماه از سال برگزار می‌شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071814661
  • خبرنگار :