رییس کل دادگستری استان گیلان:

احکام پرونده های مواد مخدر سریع و قاطع اجرایی شود

رییس کل دادگستری استان گیلان در کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مواد مخدر بلای خانمان سوز است تصریح کرد: باید با اراده ی برخورد جدی با جرائم مواد مخدر،پرونده های مواد مخدر،خوب و قاطع رسیدگی و احکام آن نیز سریعا اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، امروز ۱۸ مهرماه در کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی برگزار شد رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه مواد مخدر بلای خانمان سوز است تصریح کرد: باید با اراده ی برخورد جدی با جرائم مواد مخدر،پرونده های مواد مخدر،خوب و قاطع رسیدگی و احکام آن نیز سریعا اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه مجازات باید بازدارنده باشد اظهار داشت: پلیس باید در حوزه شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان عمده و خرد مواد مخدر تلاش مضاعفی انجام دهد.

رئیس شورای قضایی استان با قدردانی از پلیس نیروی دریایی و مرزبانی استان که بسیار موفق عمل می کنند گفت: باید مسیرهای امن برای قاچاقچیان مسدود شده و موانع بازدارنده ای برای ورود و خروج قاچاق کالا و مشروبات الکلی و همچنین مواد مخدر در نظر گرفنه شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در راستای مبارزه با مواد مخدر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد افزود: باید با اراده ای آهنین، زمینه عبور از پدیده شوم مواد مخدر را فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه کمپ های ترک اعتیاد و همچنین مراکز ماده ۱۶ نیازمند توجه نظارت مستمر و دقیق است ابراز داشت: اگر مراکز ماده ۱۶ به صورت قوی و پر قدرت در استان وجود داشته باشند بخشی از نگرانی ها در حوزه دستگیری و نگهداری مجرمان مواد مخدر کاسته می شود.

وی با اشاره به تبصره ۱و۲ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر نسبت به مراقبت و بازپروری بعد از ترک اعتیاد که از سوی مراجع ذی ربط صورت می گیرد اظهار نگرانی کرد و گفت: مصوبات این کمیته لازم الاجراست و مدیران متولی باید در اجرای مصوبات اهتمام لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم برخورد با عمده فروشی و خرده فروشی مواد مخدر در شهرها و روستاها اظهار داشت: حضور به موقع نیروهای پلیس باید موجبات ناامن سازی را برای مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر فراهم کند.

وی همچنین در خصوص توزیع مواد مخدر و ورود و خروج آن از طریق مرزهای زمینی و دریایی هشدار داده و از مسئولان خواست تا اقدامات بازدارنده در این خصوص را به عمل آورند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071814644
  • خبرنگار :