معاون استاندار کردستان گفت: 

تغییر کاربری بناهای تاریخی باید براساس مقتضیات زمان و مکان صورت گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: هر نوع کاربری برای بافت تاریخی و ابنیە تاریخی را نمی‌توان بە کار برد و باید براساس مقتضیات زمانە با این بناها و ابنیەها برخورد کنیم.

کیومرث حبیبی امروز (۱۸مهر) در نشست تخصصی اقتصاد میراث فرهنگی ویژە بناها و اماکن تاریخی استان کردستان اظهار کرد: بافت‌های تاریخی بە عنوان میراثی کە از گذشتگان به یادگار ماندە است، شاهد تحولات شهری و گسترش‌ شهرها بودەاند و تحولات تاریخی دورە صفوی و قاجار و پهلوی و انقلاب اسلامی را بە خود دیدەاند.

وی عنوان کرد: برای احیا و سرزندگی شهرها و تداوم حیات در این بافت‌ها لازم است کە هر یک از عناصر آن‌ها را در جای درست خود ببینیم و متناسب با شرایط زمان و مکان با آن‌ها برخورد کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشارە بە اینکە هیچ بافت و ساختمانی رونق پیدا نخواهد کرد، مگر اینکە بستر سرزندگی بافت نیز فراهم شود، بیان کرد: نگاە صرف تک بنایی بە بافت قطعا محکوم بە شکست خواهد بود، لذا تفکر و رویکرد ما و راهبردهای ما در مورد بناهای تاریخی و ابنیە تاریخی باید تغییر پیدا کند.

وی ادامە داد: هر نوع کاربری برای بافت تاریخی و ابنیە تاریخی را نمی‌توان بە کار برد و باید براساس مقتضیات زمانە با این بناها و ابنیەها برخورد کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: در سال‌های اخیر تمرکز دولت در استان کردستان معطوف بر توسعە زیرساخت‌های گردشگری و اجرای کلان پروژەهایی همچون فرودگاە سقز، راە‌آهن سنندج-همدان و ... بودە کە همگی این اقدامات در راستای توسعە گردشگری استان بودە است.

حبیبی در خصوص ایجاد فرصت‌های سرمایە‌گذاری در استان کردستان تصریح کرد: در دولت سیزدهم نگاە ویژەای بە حوزە گردشگری صورت گرفت کە مطمئنا این رویکرد در دولت جدید نیز استمرار پیدا می‌کند.

وی در خصوص واگذاری ٨ بنای تاریخی استان بە بخش خصوصی عنوان کرد: حتما اصالت بنا، اصالت و اهلیت آن شخص و خانوادە باید مشخص و میزان سرمایەگذاری آن مشخص شود.

حبیبی اضافە کرد: انتظار داریم این ٨ بنای تاریخی کە آمادە واگذاری است با حساسیت و برنامەریزی درست و تعریف کاربری‌های مناسب بە بخش خصوص واگذار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: تا روزی کە افتخار خدمتگزاری در این پست را دارم برای کمک بە سرمایەگذاران و توسعە سرمایەگذاری از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد و از همە توان خود برای جذب و حمایت سرمایەگذاران استفادە خواهم کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071814620
  • خبرنگار : 50294