استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

ضرورت آمادگی کامل استان برای مقابله با حوادث احتمالی نیمه دوم سال

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در نیمه دوم سال باتوجه به آغاز بارش‌ها باید آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی وجود داشته باشد، گفت: لازم است فرمانداران نسبت به تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستانی به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در نیمه دوم سال اقدام کنند و همه مصوبات استانی بومی‌سازی شود.

غلامعلی حیدری امروز ۱۸ مهرماه در جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به رونمایی از اسناد کاهش خطرات و حوادث و همچنین آمادگی پاسخ استان، اظهار کرد: در سه سال گذشته انواع حوادث طبیعی سنگین در استان اتفاق افتاد که از جمله آن‌ها وقوع زلزله در شهرستان کوهرنگ و مناطق صمصامی و بازفت، بارش‌های سنگین و بی‌سابقه در سطح استان و تنش آبی بود که با اقدامات به‌هنگام، به موقع، سریع و اتخاذ تدابیر لازم با حضور جدی مسئولان مربوطه و همکاری خوب مردم بر خلاف سنگینی با ورود مسئولان اجرایی کشور امکانات ملی و استانی بسیج شد و این حوادث با حداقل خسارت پایان یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در حقیقت اگر مدیریت به موقع انجام نشده بود قطعاً خسارات بسیار شدیدی وارد می‌شد.

حیدری گفت: در کنار این مباحث تزریق اعتبارات مدیریت بحران از جمله ماده ۱۷ و اعتبارات وزارت کشور به استان بود، به طوری که بالاترین تجهیزات به شهرداری‌ها و برخی سازمان‌های امدادی تزریق شد و حتی ماشین آلات مدیریت بحران بازسازی شد، کما اینکه اعتبارات دهیاری‌ها در طی این سه سال افزایش چهار برابری داشت.

وی بیان کرد: مدیران استانی و شهرستانی در حوادث مختلف همواره حضور داشتند و این مساله موجب پیشگیری از حوادث غیر قابل جبران شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تامین آب پایدار، تصریح کرد: در حال حاضر در ۱۵۰ روستای استان کار جهاد آبرسانی انجام می‌شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه در نیمه دوم سال باتوجه به آغاز بارش‌ها باید آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی وجود داشته باشد، تاکید کرد: لازم است فرمانداران نسبت به تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستانی به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در نیمه دوم سال اقدام کنند و همه مصوبات استانی بومی‌سازی شود.

حیدری ادامه داد: دستگاه‌های خدماتی استان و شهرستان‌ها نسبت به برقراری کشیک اقدامات لازم را انجام و دپوی تجهیزات و امکانات در مناطق صعب العبور برای مردم آن مناطق از جمله سوخت، آرد و ... با پیگیری فرمانداران انجام شود.

وی بر اجرای طرح زمستانه از سوی راهداری، پلیس راه و هلال احمر تاکید کرد و گفت: لازم است راهدارخانه‌ها به اندازه کافی تجهیزات لازم از جمله شن و نمک در اختیار داشته باشند، از طرفی با توجه به فصل سرما به پروژه‌های عمرانی به ویژه بحث آسفالت جاده‌ها، خیابان‌ها، معابر شهری و روستایی از سوی راه و شهرسازی، راهداری و شهرداری‌ها سرعت داده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر جمع‌آوری محصولات کشاورزی به منظور جلوگیری از سرمازدگی و خسارت به کشاورزان، دامداران و حتی شیلات‌داران تاکید کرد، همچنین توجه به نقاط حادثه‌خیز، لایروبی مسیل‌ها در شهرها و روستاها و تنش آبی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهیه اسناد کاهش خطر و حوادث و سند آمادگی پاسخ استان، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری اولین استانی بوده که نسبت به تهیه این اسناد اقدام کرده است، در حقیقت با تهیه این اسناد مدیریت بحران روند مطلوب‌تری خواهد گرفت و طی پنج سال آینده دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور و استان تکالیف و برنامه‌هایی که برای کاهش خطر و ایمنی براساس برنامه تدوین شده را باید انجام دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: ۲۵ مخاطره اولویت‌دار استان در رصد شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها سیل، زلزله، خشکسالی، رانش و ریزش کوه و سرمازدگی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071814614
  • خبرنگار :