پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افتتاح شد

آیین افتتاح پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با حضوررئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، معاونین و مدیران دانشگاه، عضو شورای شهر بندرعباس، روسای دانشکده‌ها، روسای بیمارستان‌ها، خیرین سلامت ، مدیران کل امور اجتماعی و روابط عمومی استانداری و مسئولان استان در بندرعباس برگزار شد.

دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز چهارشنبه ۱۸ مهرماه در این آیین گفت: جذب دانشجوی خارجی در دستورکار دولت جمهوری اسلامی ایران است و همه دانشگاه‌های کشور باید در راستای جذب دانشجوی خارجی تلاش کنند.

وی افزود: ۹۷ دانشجوی خارجی دانشگاه علوم پزشکی از نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۱ در این دانشگاه پذیرش شده و مشغول به تحصیل در رشته پزشکی هستند. این دانشجویان از کشورهای پاکستان و افغانستان پذیرفته شده‌اند و در آینده نیز دانشجویانی از کشورهای عربی، هندوستان و چین نیز پذیرش خواهند شد.

دکتر جاودان اضافه کرد: پردیس بین‌الملل دانشگاه با مساحت ۴هزار مترمربع و زیربنای ۹۲۴ مترمربع بازسازی شد که شامل بخش اداری، کلاس‌های آموزشی، آزمایشگاه، آکادمی زبان‌های خارجه، سرای دانشجویی بین‌الملل پسرانه و سرای دانشجویی بین‌الملل دخترانه با امکانات کامل و سلف سرویس تغذیه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: جمعأ ۱۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی ساختمان پردیس و سراهای دانشجویی هزینه شده است که ۴۳ میلیارد ریال مربوط به بازسازی ساختمان و ۹۷ میلیارد ریال مربوط به تجهیز آن است.

وی با اشاره به اینکه تبادلات فرهنگی، اقتصادی و دیپلماسی علمی از مواردی است که در راه‌اندازی پردیس بین‌الملل مدنظر بوده است، افزود: تبادلات علمی با کشورهای همسایه، تامین امنیت کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

دکتر جاودان گفت: سال گذشته راه‌اندازی دانشکده‌های علوم پزشکی در شرق و غرب استان انجام شد و پس از استقلال این دانشکده‌ها، امیدواریم با استقرار آن‌ها شاهد حضور سه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در استان هرمزگان و ارتقای آموزش پزشکی و افزایش کیفیت خدمات بهداشتی درمانی به مردم باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱۷ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان فعال شد که شامل رشته‌های تخصص و فوق تخصصی نیز می‌باشد.

وی در پایان از مسئولان وزارت بهداشت، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، شورای شهر، شهرداری، خیرین سلامت و همه همکاران در حوزه معاونت آموزشی، معاونت توسعه و معاونت دانشجویی تشکر کرد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس تقوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در این آیین گفت: افتتاح پردیس بین‌الملل، ظرفیتی را ایجاد می‌کند که با وجود تفاوت‌ها بتوانیم یکدیگر را بیشتر بشناسیم و با فرهنگ و سنت هم آشنا شویم، در کنار هم قرار بگیریم و به یکدیگر کمک کنیم.

وی افزود: در حوزه پزشکی سال‌ها پیش ما نیازمند پزشکان کشورهای دیگر بودیم. امروز می‌بینیم که نظام آموزش پزشکی کشور ما را از ورطه نیاز رهانید و به استقلال و خودکفایی رساند.

حجت‌الاسلام تقوی اظهار کرد: مبنای نظام توحیدی عدالت، آزادی و بالاتر از آن‌ها کرامت انسان است. در انقلاب اسلامی نیز امام (ره) برای دفاع از کرامت انسان قیام کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تاکید کرد: در جذب دانشجویان بین‌الملل توجه داشته باشیم که باید انسان‌های قوی از نظر علمی، مهارتی، فکری و بصیرتی تربیت کنیم. هیچ کشوری دانشجوی خارجی پذیرش نمی‌کند جز برای اینکه آن دانشجو را مطابق فرهنگ خود تربیت کند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی علمی، بستری برای دیپلماسی اجتماعی و سیاسی است، افزود: برای دفاع از انسانیت ما باید از همه ظرفیت‌های‌مان استفاده کنیم. بنابراین اگر دیپلماسی علمی در دستورکار ماست برای گسترش عدالت و دفاع از انسانیت نیز باید قدم برداریم.

بنابراین گزارش، دکتر اقدس دهقانی، عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی طی ابلاغی ازسوی رئیس دانشکده پزشکی به‌عنوان سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منصوب شد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403071814587
  • خبرنگار : 50673