/اخبار پلیس/

کشف علمی ۶۲ پرونده در آزمایشگاه ادله دیجیتال آذربایجان شرقی

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کشف خودروی سواری قاچاق به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال در شهرستان جلفا خبر داد.

سردار علی محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس گمرک جلفا در طرح پایش سیستمی خودروهای گذر موقت، به یک دستگاه خودروی قاچاق از نوع «بی‌ام‌و» برخورد کردند که موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان پلیس گمرک جلفا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در یک عملیات پلیسی خودرو را توقیف که ارزش ریالی خودروی توقیفی ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهم تحویل مراجع قضایی شد، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله برای انجام اقدامات قانونی به شماره تلفن ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف علمی ۶۲ فقره پرونده در آزمایشگاه ادله دیجیتال

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از کشف علمی ۶۲ فقره پرونده در شهریور ماه سال جاری توسط کارآگاه یاران آزمایشگاه ادله دیجیتال اداره تشخیص هویت و کشف علمی جرائم پلیس آگاهی استان خبر داد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای اجرای تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان در کشف علمی جرائم، به روز شدن پلیس یکی از اولویت‌های مهم انتظامی استان است.

وی خاطرنشان کرد: بکارگیری روش‌های نوین، استفاده از ابزار تشخیص فنی و بهره برداری از تصاویر محل‌های وقوع جرم سرانجام کارآگاه یاران آزمایشگاه ادله دیجیتال اداره تشخیص هویت و کشف علمی جرائم پلیس آگاهی موفق به شناسایی هویت اصلی ۶۴ نفر از بزهکاران شدند.

وی در پایان با تأکید بر فراگیر شدن فعالیت‌های علمی پلیس در کشف جرایم مختلف از شهروندان خواست با گزارش هرگونه موارد مشکوک و ارتباط تلفنی با شماره ۱۱۰ یاری رسان ما در برقراری نظم و امنیت باشند.

اجرای طرح امنیت محله محور مبارزه با سارقین موتورسیکلت

سلطانی همچنین از اجرای طرح امنیت محله محور مبارزه با سارقین موتورسیکلت و دستگیری ۱۱ نفر سارق و کشف ۱۴ دستگاه موتورسیلکت در سطح استان خبر داد.

وی بیان کرد: در راستای مصوبات قرارگاه مقابله با سرقت با تلاش کارآگاهان پلیس اگاهی، طرح امنیت محله محور مبارزه با سارقین موتورسیکلت در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با هدف مقابله با سارقین موتورسیکلت، کشف اموال مسروقه و استرداد اموال به مالباختگان اجرا شد ۱۴ دستگاه موتورسیلکت کشف و ۱۱ نفر سارق شناسایی و در عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی در خاتمه با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس خاطرنشان کرد: سهل انگاری مالکان وسایل نقلیه و عدم رعایت نکات امنیتی از عوامل زمینه ساز سرقت است و شهروندان هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071814536
  • خبرنگار :

برچسب‌ها