استاندار گیلان:

برای فاضلاب تالاب انزلی چاره اندیشی اساسی شود

استاندار گیلان، با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل ورود فاضلاب انسانی در تالاب بین‌المللی انزلی باید چاره اندیشی اساسی شود، اظهار کرد: اگر تدبیری جدی برای حفظ و احیای این تالاب نشود، ریزگردهای موجود در آن موجب بروز بیماری‌های پوستی، گوارشی و انواع سرطان ها می‌شود.

دکتر هادی حق‌شناس امروز، ۱۸ مهرماه در دیدارهای جداگانه با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرکل آب و فاضلاب استان و همچنین جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی نظیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رئیس و اعضای نظام پزشکی رشت و حومه، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، مدیرکل بنیاد مسکن و...، با تاکید بر اینکه در این راه همراهی و وفاق نیاز است و هر مدیر و مسئولی که نمی تواند از این فرصت استان به نفع مردم استفاده کند، راهش را جدا کند، گفت: اهداف و برنامه‌هایی برای رفع مشکلات استان از جمله پسماند و فاضلاب ترسیم کرده‌ایم که با جدیت پیش خواهیم برد.

وی در ادامه با طرح مشکلات گیلان در حوزه پسماند، فاضلاب و تالاب بین‌المللی انزلی، اضافه کرد: علاوه بر ورود گل و لای و رسوبات به تالاب انزلی، فاضلاب انسانی نیز بدان وارد می‌شود که به شدت به زیست بوم تالاب آسیب زده و می زند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل ورود فاضلاب انسانی در تالاب بین‌المللی انزلی باید چاره اندیشی اساسی شود، اظهار کرد: اگر تدبیری جدی برای حفظ و احیای این تالاب نشود، ریزگردهای موجود در آن موجب بروز مشکلات فراوان و بیماری‌های پوستی، گوارشی و انواع سرطان ها می شود.

وی در بخش دیگری از این دیدارها با قدردانی از تلاش های پزشکان و خدمات ماندگار آنان اضافه کرد: امنیت و سلامت دو نعمت ارزشمند در هر جامعه ای است و اگر این دو مقوله نباشد؛ پیشرفت و توسعه محقق نمی‌شود؛ از اینرو باید تلاش این قشر ارج نهاده شود.

حق شناس با بیان اینکه انسان سالم، محور توسعه پایدار است، عنوان کرد: انسان سالم ضامن تامین امنیت بوده و موجب توسعه و پیشرفت می‌شود؛ از اینرو در موضوع اهمیت بخش سلامت هیچ تردیدی نیست و سرمایه گذاری در این حوزه و تقویت آن به جامعه سالم و توسعه یافته منجر می شود.

وی در زمینه تعرفه‌های خدمات پزشکی و نظام‌های صنفی، اضافه کرد: دولت‌ها نباید در این مسائل ورود کنند، زیرا موجب بروز ناکارآمدی خواهند شد؛ تصور دولت‌ها این است که قیمت گذاری در موضوعاتی همچون نان و تعرفه پزشکی به نفع مصرف کننده است، اما نتیجه نشان داده که اینگونه نیست و باید نظارت ها ارتقا یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان درباره موضوع مطرح شده برای حضور نمایندگان برخی صنوف در شورای اداری استان، گفت: در صورت نبود مشکل ظرفیت مکان برگزاری، محدویتی برای حضور آنان وجود ندارد.

حق شناس در ادامه همچنین در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونین منطقه آزاد انزلی با برشمردن ظرفیت ها و قابلیت های فراوان استان و منطقه آزاد و بنادر موجود، گفت: منطقه آزاد امکان جدیدی در استان فراهم کرده که باید با بهره گیری از قابلیت های نرم افزاری در کنار طرح مسئله و سخت افزار مناسب به بهره وری حداکثری برسد.

وی با تاکید بر اینکه گیلان مزیت های بی نظیری دارد، خاطرنشان کرد: باید در راستای تحقق اقتصاد دریامحور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، از ظرفیت های دریا و نیز ایجاد منافع مشترک با کشورهای همسایه به خوبی بهره مند شد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع مسائل اساسی استان تمام ظرفیت ها را پای کار آورده و همه تلاش خود را انجام می دهم، گفت: بدین منظور برنامه‌های تدوین شده را در راستای بهبود شرایط و ارتقای استان با قوت پیش می‌برم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071814499
  • خبرنگار : 50040