تاکید پکن بر جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در غرب آسیا و توقف جنگ غزه

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به تشدید تنش‌ها در غرب آسیا گفت این کشور با گسترش درگیری‌ها مخالف و خواستار توقف جنگ غزه است.

به گزارش ایسنا، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه طی کنفرانس مطبوعاتی در رابطه با جنگ غزه و گسترش جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد: «چین شدیدا نگران آشفتگی‌ها در خاورمیانه است. ما با اقداماتی که به خصومت‌ها دامن می‌زند و درگیری‌ها را گسترش می‌دهد، مخالفیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که وضعیت فعلی را با نگرش آرام، منطقی و مسئولانه به نفع صلح و ثبات در منطقه مدیریت کنند. جامعه بین‌المللی، به ویژه کشورهای بزرگ دارای نفوذ، باید نقش سازنده‌ای ایفا کنند و از آشفتگی بیشتر جلوگیری نمایند.»

طبق آنچه در وب‌سایت وزارت امور خارجه چین منتشر شده، این دیپلمات چینی افزود: «جنگ غزه بیش از یک سال است که طولانی شده و موجب کشته شدن بیش از ۴۲ هزار فلسطینی شده است که بیشتر آنها زن و کودک هستند. برای پایان دادن به این درگیری، ما به‌جای سلاح، مهمات و تحریم‌های یکجانبه، به اراده سیاسی و تلاش‌های دیپلماتیک نیاز داریم.»

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، هزاران فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

همچنین ارتش رژیم اشغالگر از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) حملات گسترده خود به لبنان را با ده‌ها حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت و شهرها و روستاهای واقع در جنوب لبنان آغاز کرد و همچنان به این حملات ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به تحولات شبه جزیره کره تاکید کرد: «چین تحولات شبه جزیره کره و روابط کره شمالی و جنوبی را دنبال می‌کند. چین معتقد است که حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره و پیشبرد روند حل‌وفصل سیاسی به‌نفع همه طرف‌ها است و این همان چیزی است که جامعه بین‌المللی انتظار دارد.»

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403071814490
  • خبرنگار : 71660