امام جمعه شیراز مطرح کرد:

لزوم مدیریت و تغییر جهت فکری و فرهنگی در جنوب کشور

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: همه باید در راستای مدیریت و تغییر جهت فکری، فرهنگی و عقیدتی در جنوب کشور همکاری کنند.

آیت الله لطف الله دژکام امروز ۱۸ مهرماه در یازدهمین همایش پاسخگویان امور شرعی دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه یهودی‌ها با کمک بهایی‌ها بیش از ۹۰ سال نقشه کشیده بودند و رهبر انقلاب با یک جمله برنامه آن‌ها را نقش بر آب کرد، تصریح کرد: همه باید در راستای مدیریت و تغییر جهت فکری، فرهنگی و عقیدتی در جنوب کشور همکاری کنند.

وی در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که ایران وسط میدان جنگ قرار گرفته است و باید مستندسازی کند تا دشمن نتواند تاریخ را به شیوه خود تحریف کند.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: بعضاً کسانی به خاطر غیرت دینی و انقلابی مقداری تند رفتار می‌کنند اما باید توجه کنیم که فرماندهی کل قوا صبورانه قضیه را جلو خواهد برد.

وی تشکیل این گونه جلسات را آموزش، تبلیغ و ترویج احکام شرعی دانست و بیان کرد: اگر بنا باشد فقه با علم به احکام شرعی متفاوت باشد ما باید در این جلسات به فکر تدوین یک مبانی برای علم احکام باشیم چون چگونه یاد گرفتن و چگونه یاد دادن این مطالب در فقه گفته نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: اگر بین فقه و احکام خط فاصله قرار می‌دهیم به این دلیل است که در فضای تمدن سازی اسلامی به روی این موضوع به صورت  ویژه کار کنیم و البته بخش آموزش احکام باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دنیای مردم را اداره کنیم، فقه میدان‌داری می‌کند و تأثیر عمیق دارد، گفت: وقتی یک حکومت تشکیل شد باید علاوه بر آخرت، دنیای مردم هم مدنظر قرار بگیرد در واقع برای اصلاح سبک زندگی باید به روی موضوع فقه تأکید کرد، اگر فقه و احکام شرعی را ندانیم به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید اما اگر آموزش احکام را قوی‌تر کنیم کار به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: گام دوم انقلاب اسلامی به حل این موارد تأکید کرده است و اگر حل نشود دشمنان به وسیله نفوذی‌های خود سبک، فقه و چارچوب‌های خود را در جامعه ما رواج می‌دهند، بنابراین نباید به همان سبک سنتی خود اکتفا کنیم که نتیجه نخواهیم گرفت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071814485
  • خبرنگار : 50976