امسال چند مرسوله پستی وارد خراسان جنوبی شده است؟

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: ۹۷۰ هزار مرسوله پستی در ۶ ماه نخست امسال وارد استان و ۶۲۵ هزار مرسوله هم خارج شده است.

حسین ظهوری، امروز چهارشنبه ۱۸ مهر در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز پست گفت: در ۲ سال گذشته تنها ۳۰ درصد تعرفه‌ها در پست افزایش داشته است و امسال درآمد پست استان ۲۲۵ میلیارد ریال بوده‌ در حالی هزینه‌های آن ۳۱۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۹ فروشگاه اینترنتی در استان فعال است که تعداد آن در یک سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این فروشگاه‌ها کار فروش محصولات راهبردی استان از جمله زرشک، عناب، زعفران، عسل و سایر کالاها را انجام می‌دهند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی ادامه داد: ۹۰ باجه پستی دولتی و خصوصی کار قبول مرسولات پستی را در استان بر عهده دارند و توزیع مرسولات پستی سه بار در هفته در روستاها حتی نقاط مرزی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ نیروی دولتی، بخش خصوصی و پیمانکار در استان در حال عملیات پستی هستند، افزود: از این تعداد ۱۵۰ نفر در ادارات زیرمجموعه اداره کل پست مستقر هستند.

ظهوری با بیان اینکه ۳۰۰ نیرو در نقاط روستایی استان در حال فعالیت هستند، از راه اندازی دفاتر پستی در شهرهای گزیک و قهستان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۴ دفتر قبول شهری، ۹ نمایندگی بخش خصوصی و ۶۸ دفتر پیشخوان پذیرش مرسولات پستی را انجام می‌دهند همچنین ۲۱۳ موزع در استان کار توزیع مرسوله را انجام می‌دهند

ظهوری گفت: پست خراسان جنوبی در ۶ ماه نخست سال جاری در زمینه توزیع مرسولات پستی رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌ است.

ظهوری عنوان کرد: ۹۷۰ هزار مرسوله پستی در ۶ ماه نخست امسال وارد استان و ۶۲۵ هزار مرسوله هم خارج شده است.

وی اظهارکرد: استانداردسازی آدرس‌ها از سال‌های قبل در استان شروع شد که در سال جاری ۲۱۷ هزار رکورد بانک اطلاعات پستی در خراسان جنوبی به‌روز رسانی شده و امید است تا پایان سال جاری به ۱۰۰ درصد برسد.

وی یادآورشد: ۵۱ هزار گذرنامه در سال جاری برای توزیع در اختیار پست استان قرار گرفته که از این تعداد ۴۵ هزار گذرنامه زیارتی بوده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی به تشکیل پرونده متقاضیان زمین طرح جوانی جمعیت چهار فرزند به بالا در اداره‌ کل پست استان اشاره کرد و گفت: کار تشکیل پرونده متقاضیان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403071814452
  • خبرنگار :