زنجان میزبان رویداد فناورانه آپیک حوزه صنعت غذا در آبان سال‌جاری

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: زنجان عهده‌دار راهبری فناورانه زنجیره ارزش زیتون و صنعت نساجی در کشور است. 

عباسعلی زمانی امروز (چهارشنبه ۱۸ مهر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان رتبه ۱۷ را در بین پارک‌های کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: تنها راه نجات کشور، رونق کسب و کارهای بر پایه علم و دستاوردهای علمی است

وی افزود: رویداد توسعه محصول جدید آپیک ۱۴۰۳، به عنوان رویدادی پیشرو در حوزه صنایع غذایی، در تاریخ ۲۳ آبان امسال در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در سه رده نوپا، نوآوری، فناور هستند که در این راستا در استان زنجان ۷۸ درصد شرکت‌ها نوپا، ۱۶ درصد نوآوری و ۶ درصد فناوری هستند. 

وی با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ نوآوری مجموعه رویدادهایی را در حال تدوین و برگزاری هستیم، ادامه داد: برگزاری رویداد ملی معرفی محصولات جدید صنایع غذایی نیز در همین راستا است. 

زمانی با بیان اینکه ارائه ایده منحصر به این محصول نیست و شرکت‌کنندگان می‌توانند در خصوص همه محصولات کشاورزی ایده‌پردازی داشته باشند، اذعان کرد: طی سه سال گذشته تعداد واحدهای فناور نیز از ۸۰ واحد به ۱۵۸ شرکت رسیده است. 

وی با بیان اینکه مسئولیت توسعه اکوسیستم علم و فناوری استان بر عهده پارک علم و فناوری است، تصریح کرد: حدود ۱۸ مرکز رشد، خانه خلاق و مراکز نوآوری در استان زنجان فعالیت دارد و تلاش ما همگرا کردن این مراکز و فعالیت‌ها در جهت کارآمدی آن‌ها برای بروز خلاقیت‌های جوانان است. 

رئیس مرکز نوآوری‌های صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور نیز در این نشست، گفت: طراحی و معرفی محصول جدید در واقع همان دنبال کردن زنجیره زیتون است. 

مهدی شجاعی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹۲ شرکت و واحد تولیدی برای شرکت در رویداد ملی توسعه محصولات جدید در صنایع غذایی به میزبانی زنجان اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: این رویداد در دو بخش اصلی، یعنی رونمایی از محصولات جدید صنایع وابسته و تولید محصولات جدید توسط پژوهشگران و فعالان صنعت غذا، اجرا خواهد شد. 

وی ادامه داد: بخش نخست، شرکت‌های حاضر در رویداد، محصولات جدید خود را در روز رویداد و در پنل اصلی به نمایش خواهند گذاشت. 

شجاعی تشریح کرد: به هر تیم علاوه بر مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای خرید مواد اولیه، منتور حرفه‌ای نیز اختصاص داده خواهد شد تا آن‌ها را برای ارائه نهایی آماده سازد. 

به گزارش ایسنا، تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی با محوریت پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها انجام می‌شود و تعیین هر استان به عنوان محور در هر زنجیره ارزش ‌بر اساس ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در آن‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071814437
  • خبرنگار : 50534