تقلیل منصوبات چاه‌های دارای اضافه برداشت در مروست یزد

رئیس اداره منابع آب شهرستان خاتم و مروست از صرفه جویی بیش از ۱۹۹ هزار متر مکعب آب از تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی دو حلقه چاه دارای اضافه برداشت خبر داد.

«مهدی حیدری» ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و با تلاش گروه های گشت و بازرسی این اداره، جلوگیری از اضافه برداشت ۱۹۹ هزار و ۹۰۸ متر مکعب آب از تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی دو حلقه چاه دارای اضافه برداشت در شرق مروست انجام شد.

وی با بیان اینکه دبی لحظه‌ای این دو حلقه چاه، قبل از اقدامات حفاظتی به ترتیب ۲۳ و ۲۹ لیتر بوده است، افزود: با انجام اقدام حفاظتی و تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی این چاهها دبی لحظه ای آنها به ۲۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافت.

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب اظهار کرد: این اداره بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های زیرزمینی و سطحی با اهتمام جدی برخورد مستمر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، رئیس اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست ضمن درخواست همکاری از مردم این دو شهرستان جهت حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و سطحی گفت: شماره تلفن ۳۱۰۷۷ به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات حوزه آب است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071814376
  • خبرنگار : 50214