مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنرمندان سرمایه‌های برگزاری کنگره‌های شهدا هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هنرمندان را سرمایه‌های برگزاری کنگره‌های شهدا دانست و تاکید کرد: در برگزاری  اجلاسیه‌ها و اختتامیه کنگره شهدا باید از ظرفیت‌های هنرمندان استفاده شود. 

اعظم روانشاد چهارشنبه ۱۸ مهر در نخستین جلسه دومین ستاد کنگره ملی شهدای لرستان با اشاره به اهمیت تقویت جریان‌های مردمی در این رویداد افزود: هدف برگزاری این کنگره معرفی شهدا و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که به‌واسطه اجرای رویدادهای فاخر فرهنگی و هنری و دیگر اقدامات می‌توان به آن دست پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به اهمیت آسیب‌شناسی کمیته‌های ۲۲ گانه کنگره‌های شهدای استان اشاره کرد و افزود: به منظور برنامه‌ریزی مناسب برای برقراری عدالت فرهنگی هنری تولیدات کنگره پیشنهاد می‌شود شورای فرهنگی هنری با حضور هنرمندان صاحب نظر و نخبه برای تولید آثار در کنگره تشکیل شود.

روانشاد هنرمندان را سرمایه‌های برگزاری کنگره‌های شهدا دانست و تاکید کرد: در برگزاری اجلاسیه‌ها و اختتامیه کنگره شهدا باید از ظرفیت‌های هنرمندان استفاده شود.

وی گفت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در دیدار با مردم لرستان در کنگره اول شهدا یکی از مواردی است که باید در شروع به کار کنگره دوم مد نظر داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: وظیفه جوانان در تاریخ‌شناسی صد ساله و مقایسه این دو تاریخ با هم (پهلوی و جمهوری اسلامی ایران)، اشاره به شخصیت‌های برجسته برخی علمای لرستان همچون آیت‌الله کمالوند، حسن آقا طاهری، شهید بروجردی، سیدجعفر شهیدی از جمله این تاکیدات هستند که در بخش کتاب و پژوهش و سایر کمیته‌ها باید احصا شوند و مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071814354
  • خبرنگار : 50176