معاون عمرانی استانداری سمنان تاکید کرد:

پنل‌های خورشیدی راهکار رهایی چراغ‌های راهنمایی از خاموشی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به مشکلات ناشی از قطعی برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خواستار تامین برق این چراغ‌ها با بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی شد.

محمد حمیدی ۱۸ مهرماه در جلسه شورای ترافیک استان سمنان با یادآوری اختلالات ترافیکی ایجاد شده در برخی تقاطعات هنگام قطع برق اظهار کرد: باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها نسبت به نصب پنل خورشیدی یا UPS برای تامین برق چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌های پرتردد شهری اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به درخواست پلیس راهور برای نصب دوربین در تعدادی از تقاطع‌های گفت: باتوجه به نیاز پلیس راهور به دوربین برای ثبت تصاویر تصادفات در تقاطع‌های پرتردد و مهم، شهرداری‌ها در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به همیت ثبت تخلفات از طریق دوربین‌ها، خواستار همکاری همه شهرداری‌ها و خصوصا شهرداری شهرهای بزرگ استان در این ارتباط شد.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک استان با تاکید بر نقش دوربین‌های شهری در قضاوت عادلانه پلیس پس از وقوع تصادفات تصریح کرد: مسئولیت مدیریت ترافیک استان سمنان برعهده شورای ترافیک است و این شورا باید پاسخگوی مشکلات ترافیکی استان باشد، لذا به هیچ‌کس اجازه دخالت در تصمیمات شورای ترافیک داده نمی‌شود!.

حمیدی همچنین بر لزوم فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی‌ برای استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبین موتورسیکلت‌ها شد و خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود نسبت به رفع نگرانی شهروندان در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به افزایش بار ترافیکی میدان معلم و پل شهید شاطری سمنان در روزهای اخیر، از شهرداری سمنان خواست در اسرع وقت طرح مشخص و کارشناسی شده خود در این خصوص را به «شورای ترافیک استان» ارائه دهد.

به گزارش ایسنا-قطع برق چراغ‌های راهنمایی به دلیل خاموشی‌ها، معضلی است که محدود به استان سمنان نیست.
به گفته کارشناسان، خاموش شدن چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌های شهری، نظم ترافیکی را در برخی ساعات به هم زده و سبب سردرگمی راننده‌ها و عابران و افزایش احتمال بروز تصادف‌ها می شود.

انتهای پیام  

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071814332
  • خبرنگار :