معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

برنامه‌ریزی برای حضور ۶۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید برنامه هفتم بر توسعه هنرستان‌ها گفت: برنامه‌ریزی شده است ۶۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در این آموزش‌ها و مهارت‌ها حضور داشته باشند و در این راستا باید هنرستان‌های خوبی ساخته و تجهیزات خوبی تامین شود تا دانش‌آموز دغدغه ادامه تحصیل و اشتغال نداشته باشد.

احمد محمودزاده در آیین افتتاح سه مدرسه که امروز (۱۸ مهرماه) در خوزستان انجام شد، اظهار کرد: برای دستیابی به مدرسه مطلوب و آموزش و پرورش باکیفیت، همه عناصر آموزش و پرورش باید پای کار تربیت دانش‌آموز باشد و به استانداردها و مولفه‌های موثر در فرآیند تعلیم و تربیت توجه شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برنامه‌ریزی آموزشی، شیوه‌های تربیتی، نیروی انسانی کارآمد و متخصص، مدیریت و رهبری آموزشی در مدارس و محتواهای کتاب‌های درسی، فضا، امکانات و تجهیزات، برخی از این مولفه‌ها هستند و کمک شایانی به آموزش و پرورش کارا و اثربخش می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که مدیریت همه آن‌ها به تنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید و باید در حوزه سخت یعنی امکانات، تجهیزات، فضا، نیروی انسانی و در حوزه نرم یعنی برنامه آموزشی، کیفیت‌بخشی آموزشی و مسائل فرهنگی به ما کمک شود.

وی بیان کرد: نیازمند این هستیم که ارکان تربیت از جمله مدرسه، خانه، رسانه و اجتماع کمک حال ما در آموزش و پرورش باشند.

محمودزاده با بیان اینکه حدود ۵۱ درصد اعتبارات حوزه سخت‌افزاری آموزش و پرورش کشور توسط خیرین تامین می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته خیرین به جز مدرسه‌سازی وارد حوزه‌های مدرسه‌یاری و حتی مدرسه‌داری شده‌اند؛ موسسه راه ایمان کمک‌های ارزشمندی در این زمینه به ما داشته و تاکنون حدود ۱۱۱ مدرسه ساخته است و بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و یک هزار همکار فرهنگی در این مدارس در حال آموزش و فعالیت هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: خوزستان بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را دارد و بیشترین مدارس موسسه راه ایمان نیز در این استان است و باید به نحو شایسته مدیریت، حمایت و کمک شود زیرا همه این اقدامات در راستای عدالت آموزشی است.

وی افزود: حتی یک استعداد هم نباید در خارج از چارچوب آموزش و پرورش قرار بگیرد. دنبال این هستیم حتی یک استعداد و یک دانش‌آموز از چرخه آموزش خارج نماند و در این راستا به کمک خیرین نیاز داریم تا به اهداف کلان خود از نظر کمی و کیفی برسیم. هیچ دانش‌آموزی به ویژه در دوره ابتدایی نباید خارج از آموزش و پرورش و فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار بگیرد. همچنین باید به کیفیت‌بخشی بپردازیم.

محمودزاده گفت: تحقق عدالت آموزشی و دسترسی برابر همه دانش‌آموزان به آموزش، مورد تاکید است و امیدواریم با کمک خیرین، زمینه‌ساز این موضوع باشیم. دانش‌آموزان باید در محیط‌های امن و همراه با انگیزه، فرآیند تحصیلی و یادگیری را بگذرانند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده است از دالان کنکور رد شوید و وارد دالان اشتغال شوید؛ در کشور و در استان خوزستان نیاز جدی به توسعه هنرستان‌ها داریم و این موضوع در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071814330
  • خبرنگار : 50225