مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس:

بیانات رهبری درباره کانون‌های مساجد نقشه راه فعالیت‌هاست

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در جمع روحانیون خراسان شمالی‌ درباره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تاکید کرد: بیانات رهبر فرزانه انقلاب همواره به عنوان نقشه راه فعالیت‌ها مدنظر است.

حجت‌الاسلام حسین امیدی امروز، ۱۸ مهرماه در نشست کانون‌های مساجد فارس با بیان این نکته که در واقع خطاب سخن رهبر فرزانه انقلاب در بیانات ۱۹ مهر به همه فعالان فرهنگی مساجد است، تاکید کرد: امروز بیش از ۲۸ هزار کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد کشور همچون نهالی است که به درخت تنومندی تبدیل شده و در هر برهه از زمان ثابت کرده است که می‌تواند بازوی اجرایی برنامه‌های مردمی باشد.

وی بیان کرد: این رهنمودها موجب افزایش تعامل و همدلی بین اصحاب مسجد شده است چرا که در مساجد نهادهای مردمی مختلف فعالیت می‌کنند که اهدافی مثل احیای کارکردهای مساجد و عمران معنوی خانه‌های خدا را دنبال می‌کنند.

امیدی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب در سخنان سال ۱۳۹۱ خود بر این نکته تاکید داشته‌اند که برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد موثر باشند، بیان کرد: برای جذب نوجوان و جوان امروز باید به نکات اشاره شده رهبری در این سخنان بسیار توجه کرد زیرا مولفه‌هایی از جمله مدارا کردن، مجهز شدن به سلاح علم، سماحت و نیازسنجی که توسط معظم‌له بیان شده است، می تواند برای جذب جوانان موثر باشد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد فارس ادامه داد: شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص کارکرد مسجد تراز اسلامی در قالب همراهی و همکاری کانون فرهنگی ـ هنری مسجد و پایگاه بسیج در ۱۹ مهر سال ۹۱ مطرح فرمودند، باید از سوی پژوهشگران و صاحب نظران مورد تحلیل قرار گرفته و برای هر شاخص کارویژه تعریف شود.

وی با بیان اینکه به این مناسبت برنامه‌های مختلفی نیز اجرا می‌شود، اظهار کرد: بازدید از کانون‌های مساجد، گردهمایی ائمه جماعات و کانون‌های مساجد، ارسال پیام در فضای مجازی و کانال‌های در اختیار، دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی ائمه جماعات مساجد در خصوص تبیین جایگاه کانون‌های مساجد، انتشار سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص کانون‌های مساجد در فضای مجازی در قالب پیام، عکس نوشته و نماهنگ از جمله برنامه‌هاست.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071814307
  • خبرنگار :