استفاده از ظرفیت اولیا و مربیان مصداق مردمی‌سازی آموزش و پرورش است

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: حضور اولیا در مدرسه و ایفای نقش، هم‌سویی،هم‌صدایی و هم‌فکری با مسئولان مدرسه موجب تعالی دانش‌آموز می‌شود و قطعا مصداق مردمی‌سازی آموزش و پرورش است.

فضل‌الله بهمنی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آموزش و پرورش به توانایی و حضور اولیا و مربیان در تربیت دانش‌آموزان نیازمند است، اظهار کرد: به منظور تقویت همکاری، مشارکت و افزایش نقش خانواده‌ها در تصمیم‌گیری‌ و همچنین به منظور تحقق اهداف مدرسه، انتخابات انجمن اولیا و مربیان برگزار می‌شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای ارتقا کیفیت فعالیت مدارس، انجمن اولیا و مربیان تشکیل می‌شود، گفت: در ابتدای سال تحصیلی انتخاباتی با اعتبار یک‌ساله برگزار و اولیا دانش‌آموزان در این اتنخابات شرکت می‌کنند.

مدارس بالای ۱۰ نفر موظفند انتخابات انجمن اولیا و مربیان را برگزار کنند

وی با بیان اینکه مدارس تا ۳۰۰ نفر ظرفیت،  دارای پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل برای انجمن اولیا و مربیان انتخاب می‌کنند، گفت:به ازای هر ۵۰ نفر ی که به ۳۰۰ نفر اضافه شوند، یک نفر به عضو اصلی افزوده خواهد شد که تمامی مدارس بالای ۱۰ نفر موظفند انتخابات را برگزار کنند.

بهمنی با بیان اینکه امسال در بیش از ۱۸۰۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری انتخابات برگزار خواهد شد، اضافه کرد: حضور اولیا در مدرسه و ایفای نقش و هم‌سویی،هم‌صدایی و هم‌فکری با مسئولان مدرسه موجب تعالی دانش‌آموز می‌شود و قطعا مصداق مردمی‌سازی آموزش و پرورش است.

وی افزود: تربیت فرزندان، نیاز جدی به همکاری اولیای دانش‌آموزان به ویژه مادران دارد، چرا که بدون همکاری خانواده رسیدن به اهداف عالی تعلیم و تربیت کشور که همان حیات طیبه است، امکان پذیر نیست.

بهمنی گفت: همه مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در تعامل دو سویه اولیا و آموزش و پرورش حل می‌شود.

وی افزود: فرزندان برآیندی از شخصیت ما بوده و آرزوی ما نیستند بلکه آن‌ها حاصل عملکرد ما هستند، خانواده‌های بسیاری هستند که فرزندان با ادب تربیت می‌کنند که شخصیت آن‌ها را از دوران کودکی شکل می‌دهند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: اکثر مادران در رشته‌های مختلف تحصیل کرده‌اند و می‌توانند در مدرسه نقش،آفرینی کنند، بنابراین اولیا میتوانند در صبحگاه در نماز جماعت و ... همکاری کنند.

وی گفت: مدرسه خانه دوم فرزندان ماست و همه اولیا در شادابی و نشاط خانه دوم فرزند خود باید نقش داشته باشند، افرادی در مسائل مالی و برخی در موضوعات تربیتی و فرهنگی می‌توانند به مدیر مدرسه کمک کنند.

انتخابات انجمن اولیا و مربیان استان برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس اداره انجمن و اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد:  انتخابات انجمن اولیا و مربیان استان برای اولین بار به صورت الکترونیکی در سامانه my.medu.ir برگزار و مدارس استان تا ۲۴ مهرماه فرصت برگزاری انتخابات در این سامانه را دارند.

بهمنی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعضای انجمن اولیا و مربیان استان تعداد ۹ هزار و ۷۵۰ نفر بوده است که از این تعداد ۳۹۶ نفر مدرک تحصیلی دکتری ،۹۴۹ نفر کارشناسی ارشد ،۲۱۰۷ نفر دارای مدرک کارشناسی در رشته ها وگرایش‌های مختلف بوده‌اند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071814296
  • خبرنگار : 50975