استاندار:

مرزهای سیستان و بلوچستان باید محل صادرات و واردات شوند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرزهای استان با کشورهای همسایه باید مرز اقتصادی و محل صادرات و واردات شوند چرا که هرچه اقتصاد را رونق دهیم امنیت ارتقاء خواهد یافت.

محمد کرمی امروز چهارشنبه با حضور در دیدار فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با تبریک هفته فراجا یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی و مرزبانی را گرامی داشت و افزود: ما باید تلاش کنیم که تمام مرزهای ما به دروازه واردات و صادرات تبدیل شوند و با وجود داشتن مرز با کشورهای دیگر و حتی داشتن دیوار از ظرفیت‌های کشورهای همسایه استفاده کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های کشورهای دیگر افزود: در کنار هم بودن کشورهای اسلامی بسیار مهم است و این ظرفیت و فرصت بسیار خوبی است که همه ابعاد و بخش‌ها را توسعه دهیم و قدر بدانیم.

استاندار با اشاره به سفر اخیر خود و هیئت همراه به افغانستان افزود: این سفر با دعوت وزیر تجارت افغانستان از هیئت ایرانی انجام شد و نشست‌های مختلفی با وزرای دیگر و مقامات مختلف انجام شد و توافقات بسیار خوبی به عمل آمد.

کرمی افزود: کشور افغانستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن از جمله طلا، مس، لیتیوم، نفت و گاز، ظرفیت‌های کشاورزی و تولید خشکبار دارد که باید از این ظرفیت‌ها با سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: در حال حاضر شرکت‌های متعددی قریب به ۷۰ شرکت از ایران در افغانستان حضور دارند و هماهنگی‌های لازم برای حضور شرکت های دیگر و سرمایه‌گذاری در حوزه معادن در این کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و استفاده از این ظرفیت‌ها و تولید ثروت، امنیت و آرامش را برای منطقه به ارمغان می‌آورد و این مهم‌ترین بازخورد است چرا که امنیت مهم‌ترین مقوله است و باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تولید ثروت امنیت را ارتقا دهیم.

کرمی خاطرنشان کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد اقتصاد و فرهنگ نیز دچار آسیب می‌شود و هرچه که در حوزه اقتصاد پیش برویم تولید امنیت نیز ارتقا خواهد یافت.

وی همچنین در ابتدای این نشست؛ با گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت به ویژه شهید والامقام سید حسن نصرالله و یاران همراهش به تبیین نقش این شهدا در پیشبرد مقاومت پرداخت و افزود: سید حسن نصرالله و یاران همراهش سال‌های متمادی برای پیشبرد اسلام عزیز تلاش کردند و رشادت‌ها داشتند.

وی گفت: سردار نیلفروشان بعد از دوران دفاع مقدس نیز از پا ننشست و در سوریه و لبنان راه مقاومت را ادامه داد و در این راه و در راه دفاع از اسلام عزیز جانش را نثار کرد لذا یاد این شهیدان و تمامی زنان و کودکان مظلوم غزه را که در راه دلدادگی به خدا جانشان را نثار کردند، گرامی می داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان بار دیگر با گرامیداشت هفته فراجا از شجاعت و شهامت و ایثارگری نیروهای انتظامی و مرزبانی که شبانه روز در راه حفظ امنیت مرزهای کشور اسلامی و همچنین مرزهای فکری تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403071814280
  • خبرنگار :