ریزش قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که تحولات خاورمیانه همچنان مهمترین عامل مورد توجه بازار است، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۴۵ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۳ سنت افزایش یافت و به ۷۳ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز سه‌شنبه تحت تاثیر احتمال آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، بیش از چهار درصد ریزش کرده بودند اما بازارها نسبت به حملات بیشتر این رژیم محتاط مانده‌اند.

نعیم قاسم، معاون رهبر حزب‌الله در یک سخنرانی تلویزیونی گفته است: از تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس حمایت می‌کند و برای اولین بار، پایان جنگ در غزه به عنوان پیش‌شرط آتش‌بس ذکر نشد.

عامل دیگری که از افزایش قیمت نفت حمایت کرد، اظهارات مقامات چین درباره تدابیر مالی محرک اقتصاد بود. دفتر اصلی اطلاع رسانی دولت چین روز چهارشنبه اعلام کرد وزارت دارایی با حمایت از قیمت‌ها، جزئیات برنامه‌های محرک‌های مالی را در یک کنفرانس خبری در روز شنبه اعلام خواهد کرد.

بازارها منتظر اخبار بیشتر درباره حمایت مالی پکن برای کمک به اقتصاد در حال رشد چین هستند که به نوبه خود می‌تواند تقاضا برای نفت را تحریک کند. کنفرانس مطبوعاتی برنامه‌ریز دولتی در روز سه‌شنبه، سرمایه‌گذاران را ناامید کرد، زیرا هیچ محرک بزرگی برای احیای رشد اقتصادی اعلام نکرد.

در بخش عرضه، داده‌های موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، حدود ۱۱ میلیون بشکه افزایش یافته که بسیار بیشتر از رقم پیش‌بینی شده از سوی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود. با این حال، ذخایر سوخت کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا به دلیل رشد آهسته‌تر بخش تولید و تولید صنعتی ضعیف‌تر در آمریکا و چین، روز سه شنبه پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴ را به میزان ۲۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۱۰۳.۱ میلیون بشکه تخمین زد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403071814247
  • خبرنگار : 71263