ژنرال بازنشسته صهیونیست: پیامد حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران قابل تصور نیست

یک ژنرال بازنشته صهیونیست سران سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر را «دیوانه» خطاب کرد و گفت که آنها رژیم صهیونیستی را وارد باتلاق فرسایشی کرده‌اند که راه خروجی از آن وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته صهیونیست در یادداشتی در روزنامه «هاآرتص» نوشت: در پاسخ به پرتاب ۱۸۱ موشک بالستیک از ایران، اسرائیل باید اهدافی را انتخاب کند که حمله به آنها منجر به جنگ نشود؛ چراکه حمله به چاه‌های نفت یا تأسیسات هسته‌ای منجر به تشدید تنش شدید و وقوع یک جنگ منطقه‌ای فراگیر و می‌شود که پیامد آن قابل تصور نیست.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل به تنهایی نمی‌تواند تأسیسات هسته‌ای ایران را تخریب کند. حتی اگر آمریکا به ما کمک کند، دستیابی به این هدف بسیار دشوار است. آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را به عنوان تهدیدی برای خود می‌داند اما تا کنون به تنهایی وارد جنگ برای تخریب این تاسیسات نشده است؛ چراکه می‌داند حمله به ایران شعله جنگ جهانی با محور جدید روسیه، چین و ایران را به همراه خواهد داشت.

وی افزود:  در روزهای اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به ما پیشنهاد داد که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کنیم، اما ما از ترامپ می‌پرسیم چرا در زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا بودی، با توجه به ظرفیت‌ها، به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نکردی و آن را تخریب نکردی. قدرت و توانمندی آمریکا صدها برابر از اسرائیل بیشتر است. شما به ما توصیه‌هایی می‌کنید که به‌تنهایی جرأت نکردید آن‌ها را اجرا کنید، پذیرش توصیه ترامپ صدمات وحشتناکی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت و به نقطه‌ای بی‌بازگشت منجر می‌شود.

بریک ادامه داد: این نخستین بار نیست که می‌نویسم بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت و هرتزی هالوی صرفاً روی بودن و یا نبودن اسرائیل شرط‌بندی می‌کنند؛ با یک تصمیم نابخردانه آتش را در چندین جبهه برافروخته می‌کنند آنها یک لحظه به روز بعد فکر نمی‌کنند، آنها بدون هیچ فکری در حالت احساسات زندگی می‌کنند. وقتی فاجعه رخ دهد، دیگر دیر خواهد بود. همانطور که این سه نفر از پذیرش مسئولیت خود در تاریک‌ترین روز تاریخ اسرائیل؛ یعنی هفتم اکتبر ۲۰۲۳، طفره رفتند، در صورت فروپاشی اسرائیل در یک جنگ فرسایشی در چندین جبهه، مسئولیت آن را بر عهده نخواهند گرفت.

وی گفت: این سه دیوانه تصور می‌کنند که می‌توانند حماس، حزب‌الله و حکومت ایران از بین ببرند، مبتلایان به جنون حاضر نیستند برای آزادی اسرا هیچ راه حلی را بپذیرند، اگرچه گالانت و هالوی از آزادی آنها صحبت می‌کنند، اما نحوه کار آنها در میدان نشان می‌دهد که همه اینها فقط ظاهری است.

این ژنرال بازنشسته تاکید کرد: «آنها می‌خواهند از طریق فشار نظامی به همه چیز برسند و در نهایت به هیچ چیز نخواهند رسید و اسرائیل را در آستانه 2 موقعیت دشوار قرار می‌دهند. موقعیت نخست انفجار همه جانبه اوضاع در خاورمیانه است؛ طوری که در آن کل جهان عرب که با ما دشمن است با حداکثر نیرویی که در اختیار دارد با ما می‌جنگد، حالت دوم نیز ادامه جنگ فرسایشی است.

وی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی به خاطر این سه دیوانه وارد باتلاق شده است و تنها راه حل موجود، حل و فصل سیاسی اوضاع است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403071814203
  • خبرنگار : 71610