در واکنش به ادعاهای تکراری و مردود یک مقام امنیتی انگلیس علیه ایران

بقائی: انگلیس در سیاست‌های غیرسازنده در قبال ملت ایران تجدید نظر کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای یک مقام امنیتی انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران را کاملا مردود توصیف کرد و تکرار این ادعاها طی ۲ سال اخیر که بدون کوچکترین سند و مدرکی مطرح می‌شود را تقبیح نمود.

به گزارش ایسنا، « اسماعیل بقائی» با اشاره به استفاده مکرر مقامات انگلیس از واژه «بالقوه» در توصیف اتهام های ساختگی علیه ایران، اقدام نهادهای امنیتی این کشور در اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران را در راستای سیاست «دشمن سازی» مصنوعی و تحریف افکار عمومی از نقش دولت انگلیس در استمرار نسل کشی فلسطینیان و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و به مقام‌های لندن توصیه نمود به جای طرح اتهام‌های بی‌اساس و مباحث گمراه کننده، از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر استفاده کنند.

بقائی همچنین با اشاره به میزبانی لندن از برخی گروه‌ها و تشکیلات تروریستی که با سوء استفاده از مفهوم آزادی بیان، به صورت نظام‌مند به ترویج خشونت و تروریسم و نفرت‌پراکنی می‌پردازند، تکالیف حقوقی بین‌المللی همه دولت‌ها برای مقابله با تروریسم و تحریک به خشونت را یادآور گردید و خواستار تجدید نظر انگلیس در سیاست‌های غیرسازنده در قبال ملت ایران و منطقه غرب آسیا شد.

«کن مک‌کالوم» رئیس سرویس جاسوسی ام‌آی۵ در یک سخنرانی سالانه درباره تهدیداتی که به ظن او انگلیس با آنها روبروست، روسیه را بالاتر از ایران و چین قرار داد و در عین حال خواستار بودجه بیشتر و هشدار در مورد خطرات اینترنتی شد.

مک‌کالوم در ادامه اتهام‌زنی‌های خود همچنین مدعی شد که لندن با «افزایش خیره‌کننده» تحرکاتی مثل «ترور، خرابکاری و سایر جنایات» در خاک کشورش مواجه است و بدون سند و مدرک، انگشت‌ اتهام را به سمت روسیه و ایران گرفت و مدعی شد که این کشورها برای انجام امور خود نیروهایی را جذب می‌کنند.

وی در ادامه لفاظی‌هایش با بیان این ادعا که ماموران ام‌آی۵ و پلیس انگلیس از سال ۲۰۲۲ تاکنون با ۲۰ توطئه «بالقوه مرگبار» مورد حمایت ایران مقابله کردند، هشدار داد که در صورت تعمیق درگیری‌ها در غرب آسیا، ممکن است ایران اهداف خود را در انگلیس گسترش دهد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071814148
  • خبرنگار :