رئیس دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد

تربیت نیروی ماهر موردنیاز بازار کار استان کرمان در قالب دوره‌های پودمانی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: کمیته توانمندسازی و اشتغال فارغ‌التحصیلان با محوریت استانداری در هر استان تشکیل شده و باید براساس نیاز بازار کار رشته‌ها در قالب دوره پودمانی تعریف شود.

مسعود ایرانمنش صبح امروز ۱۸ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی با تشریح دلایل تأسیس دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: در پاسخ به یکسری خلاءها و چالش‌ها این دانشگاه تاسیس شد.

«دوره‌ها و رشته‌های دانشگاه باید متناسب با بازار کار و جامعه باشد. هرم نیروی انسانی در صنعت دچار مشکل و ضعف است و نیاز به نیروی ماهر و تکنیسین دارد». این مطلب بخش دیگری از سخنان رئیس دانشگاه جامع علمی استان کرمان بود.

به گفته وی، رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی براساس ظرفیت‌های بخش خصوصی و تقاضامحور تعریف می‌شود.

ایرانمنش آموزش در محیط واقعی کار را منحصربه‌فردترین ویژگی دانشگاه علمی کاربردی دانست و گفت: اکنون ۱۰ مرکز علمی کاربردی در استان کرمان فعال است و حدود ۹۰۰۰ دانشجو در این مراکز در حال تحصیل هستند.

طبق اعلام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، ۱۰۹ کد رشته محل که ۴۲ رشته آن در مقطع کارشناسی و ۶۷ رشته در مقطع کاردانی است، در استان کرمان آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار ۴۹.۶ درصد فارع ‌التحصیلان شاغل هستند که ۴۸ درصد آنها در بخش دولتی و ۴۲ درصد دیگر آنها در بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

به گفته ایرانمنش، نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان استان کرمان وجود ندارد و براساس رصد ما، ۸۸ درصد فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی استان شاغل می‌شوند. البته ۵۹ درصد آنها در حین یا قبل از تحصیل شاغل‌اند و فقط ۴۱ درصد آنها بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار می‌شوند.

«کمیته توانمندسازی و اشتعال فارغ‌التحصیلان با محوریت استانداری در هر استان تشکیل شده و در کرمان اولین جلسه آن اخیراً برگزار و وظایف هر دستگاه مشخص شد. باید براساس نیاز بازار کار رشته‌ها در قالب دوره پودمانی تعریف شود و موفقیت این طرح در گرو همکاری همه دستگاهاست». این مطلب را ایرانمنش در جمع خبرنگاران گفت.

طبق اعلام وی، نطارت هوشمند در دانشگاه‌ها از ابتدای امسال کلید خورده و همه مراحل آموزش تحت نظارت برخط قرار گرفته است. امسال مراکز علمی کاربردی استان کرمان، ۱۱۴ استاد نیاز دارند که بیشتر از ۳۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند و بعد از احراز صلاحیت، به صورت حق‌التدریسی جذب خواهند شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071814145
  • خبرنگار : 50189