تاکید اسد بر همکاری با سازمان‌های بین‌المللی جهت مقابله با تشدید بحران لبنان

رئیس جمهور سوریه در دیدار با کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان بر جدی بودن وضعیت انسانی در کل منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان بر آمادگی سوریه برای همکاری با سازمان‌های بین‌المللی به ویژه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای مقابله با تشدید بحران انسانی در لبنان با وجود تمام مشکلات و چالش‌های که در حال حاضر سوریه درگیر آنها است، تاکید کرد.

اسد و گراندی

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، همچنین گراندی از اقدامات دولت سوریه در گذرگاه‌های مرزی برای تسهیل ورود آوارگان و هماهنگی و همکاری موجود با همه سازمان‌های بین‌المللی حاضر در مرز قدردانی کرد.

گراندی همچنین بر تداوم این همکاری‌ها برای غلبه بر موانعی که ممکن است مانع تلاش‌های بشردوستانه شود، تاکید کرد.

گراندی در عین حال در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه نیز تاکید کرد: نیاز به تامین منابع و کمک به سوریه، که میزبان آوارگان از لبنان است، وجود دارد. به دلیل شرایط دشوار، ما روز گذشته درخواست فوری برای تأمین بودجه لازم برای پاسخ بشردوستانه را آغاز کردیم.

وی با اشاره به همکاری خوب دولت سوریه و سازمان‌های بشردوستانه و بین‌المللی ذیربط در برخورد با آوارگانی که از لبنان به سوریه می‌آیند، اعلام کرد: برخی از کمک‌کنندگان بین‌المللی تایید کرده‌اند که از این درخواست حمایت خواهند کرد.

گراندی ادامه داد: من سفر به سوریه را به دلیل تحولات اوضاع لبنان که منجر به آوارگی هزاران نفر از لبنان به سوریه شد، انجام دادم. خودم تا مرز رفتم و از کارهای انجام شده توسط مقامات سوری و هلال احمر، سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان مطلع شدم و من همکاری خوبی را در آنجا دیدم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071814127
  • خبرنگار : 71610