رئیس کل دادگستری استان ایلام:

سازمان بازرسی با روش‌های علمی و تخصصی به مبارزه با فساد می‌پردازد

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: سازمان بازرسی با استفاده از روش‌های علمی و تخصصی و انجام بازرسی به مبارزه با فساد می‌پردازد.

«عمران علی‌محمدی» امروز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳، در دیدار رئیس بازرسی استان ایلام که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی انجام شد، با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار کرد: سازمان بازرسی به‌عنوان یکی از ارکان مهم نظارتی کشور وظیفه نظارت، بازرسی و پیشگیری دارد که با هدف نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و مبارزه با فساد اداری فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: سازمان بازرسی برای انجام مأموریت مهم خود از اصول قانونی بودن، رعایت حقوق شهروندی، مستقل بودن، عدم وابستگی، اقدام بدون مداخله، رعایت اصل برائت، عادلانه بودن، حفاظت اطلاعات و استفاده از روش‌های علمی و تخصصی به انجام بازرسی‌ها و مبارزه با فساد انجام وظیفه می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی به‌عنوان بازوی نظارتی قوه قضاییه مسئولیت نظارت برحسن اجرای قوانین و مقررات در دستگاه‌های اجرایی کشور را برعهده دارد و به این دلیل سازمان بازرسی مهم است که باعث تضمین اجرای صحیح قوانین، مبارزه با فساد اداری، افزایش اعتماد عمومی، پیشگیری از وقوع جرم، بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

«مالک روشنی» رئیس بازرسی استان ایلام نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته بازرسی استان گفت: بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی، سازمان بازرسی دو وظیفه دارد که یکی نظارت برحسن جریان امور و دیگری نظارت بر اجرای صحیح قوانین که گزارشات، بازرسی‌ها و پرونده‌ها در راستای این امور انجام می‌گیرد.

وی افزود: تکریم ارباب رجوع در سرلوحه کار سازمان بازرسی است که در کمترین زمان بدون هیچ تعللی به آنان خدمت شود و به رضایت‌مندی مردم تأکید می‌شود.

روشنی بیان کرد: بین سازمان بازرسی و دادگستری استان تعامل و هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد چون هدف هردو مجموعه احقاق حق ، صیانت از بیت‌المال و پیشگیری از فساد است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071814087
  • خبرنگار :