مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

موزه حرم شاهچراغ(ع) ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای پروژه ساماندهی موزه و تهیه نقشه و مطالعات مقاوم‌سازی حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد و گفت: این دو پروژه با اعتبار بیش از ۱۳ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۸ مهرماه در حاشیه بازدید از موزه حرم شاهچراغ(ع) افزود: پروژه ساماندهی موزه حرم مطهر شاهچراغ(ع) شامل تکمیل و تجهیز تأسیسات سرمایشی و گرمایشی این موزه است که اعتبار تخصیص ‌یافته به آن به بیش از ۱۱ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در موزه حرم مطهر شاهچراغ (ع) انواع سفالینه‌ها، فلزکاری و میناکاری، اشیاء بلورین و چینی، مصنوعات چوبی و خاتم‌کاری همچنین مسکوکات و اسکناس و قلمدان‌های لاکی در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دارد، گفت: نبود سیستم تهویه مناسب منجر به آسیب‌دیدگی اشیا و اقلام موزه‌ای می‌شود، ازاین‌رو تکمیل و تجهیز تأسیسات سرمایشی و گرمایشی این موزه از اولویت‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: تهیه نقشه و مطالعات مقاوم‌سازی حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اعتباری بالغ‌ بر ۲ میلیارد تومان نیز پروژه دیگری است که در این حرم مطهر اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با توجه به آثار و منابع موجود در آن‌که مربوط به ادوار مختلف پیش ‌از تاریخی تا دوران معاصر است، یکی از فاخرترین موزه‌های جنوب کشور محسوب می‌شود.

اشیاء موجود در این مجموعه بالغ‌بر ۸ هزار شی و بیش از ۳ هزار نسخه خطی و سند قدیمی را شامل می‌شود که پس از طی مراحل تخصصی به‌صورت گردشی در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

ساختمان موزه که در طول دوران و از زمان تأسیس تاکنون تغییرات متعددی داشته است، اکنون در ضلع جنوبی حرم مطهر در ۲ طبقه طراحی ‌شده و آماده‌ ارائه‌ خدمت به عموم زائران و بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071814067
  • خبرنگار :