سهم ۸۵ درصدی ارزهای ملی در پرداخت‌های کشورهای مستقل مشترک المنافع

سهم ارزهای ملی در پرداخت‌های بین کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) بیش از ۸۵ درصد شد.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد: سهم ارزهای ملی در عملیات تجاری در میان کشورهای مستقل مشترک المنافع بیش از ۸۵ درصد بوده است.

پوتین گفت: زیرساخت‌های مالی مقاوم و عاری از نفوذ خارجی با تلاش‌های مشترک ایجاد می‌شوند.

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: استفاده از ارزهای ملی در پرداخت‌های متقابل در حال گسترش است؛ سهم آنها در عملیات تجاری در میان شرکت‌کنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع در حال حاضر بالای ۸۵ درصد بوده است.

ولادیمیر پوتین افزود: این رقم همچنان در حال رشد است و روند خروج تدریجی واردات با سرعتی بالا پیش می‌رود و در نتیجه حاکمیت فناوری کشور تقویت می‌شود.

بیزنس گزارش کرد، تعامل در چارچوب کشورهای مستقل مشترک المنافع، اولویت سیاست خارجی روسیه خواهد بود و قرار است همکاری خود را در همه جنبه‌ها تقویت کنیم.

ولادیمیر پوتین اظهار کرد: تولید ناخالص داخلی تلفیقی کشورهای مستقل مشترک المنافع در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به میزان ۴.۷ درصد افزایش یافت.

امسال روسیه ریاست بریکس را بر عهده دارد و رهبر روسیه گفت: این انجمن شتاب می‌گیرد و برای بسیاری از کشورها جذاب می‌شود. او همچنین افزود که ایجاد همکاری نزدیک بین بریکس و کشورهای مستقل مشترک المنافع به نفع همه کشورهای عضو این انجمن است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403071814066
  • خبرنگار : 50072