رئیس دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان خبر داد

آغاز فراخوان مقاله برای همایش هوش مصنوعی و کاربردهای آن در کشاورزی

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از آغاز فراخوان دریافت مقاله در اولین همایش بین المللی هوش مصنوعی و کاربردهای آن در کشاورزی خبر داد.

جمال فیاضی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری همایش بین المللی هوش مصنوعی و کاربردهای آن در کشاورزی، اظهار کرد: ورود هوش مصنوعی به حوزه های مختلف منجر به افزایش بهره وری و بازدهی می شود و از سویی هزینه ها را کاهش می دهد. هوش مصنوعی بسیار گسترده و یکی از کاربردهای آن در حوزه کشاورزی است. از هوش مصنوعی می‌توان در تحلیل داده ها، کنترل آبیاری گیاهان، صرفه جویی در مصرف آب، دما، رطوبت خاک، پیش بینی وضعیت هوا، کنترل بیماری ها و آفات، کنترل استفاده از کود و آفت کش‌ها، افزایش بازدهی محصولات کشاورزی و... استفاده کرد. بنابراین این تکنولوژی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر این حوزه داشته باشد. 
  
وی ادامه داد: اگر بتوان با استفاده از هوش مصنوعی مسائلی از جمله کنترل بیماری ها و آفاتی که سلامت گیاه را تهدید می کند، شناسایی کرد قطعا می تواند در ارائه محصولات کشاورزی با کیفیت تاثیر داشته باشد. 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: علاوه بر این، از ربات های سم پاش و برداشت هوشمند که بر پایه هوش مصنوعی است، می توان بهره برد. استفاده از هوش مصنوعی در این بخش می تواند منجر به کاهش خطاهای انسانی شود. 

فیاضی با اشاره به محورهای همایش، عنوان کرد: پژوهشگران، استادان و دانشجویان می توانند آثار خود را در محورهای کشاورزی دقیق  (استفاده از فناوری های GPS، اینترنت اشیا و سنجش از دور برای مدیریت دقیق مزارع زراعی)، رباتیک کشاورزی (استفاده از رباتیک و اتوماسیون)، آبیاری هوشمند (سیستم های پیشرفته برای مدیریت کارآمد آب، کاهش هدررفت و بهبود عملکرد محصول)، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در کشاورزی (استفاده از هوش مصنوعی و ML برای تحزیه و تحلیل پیش بینی کننده، تشخیص بیماری، پیش بینی بازده و...)، شیوه های کشاورزی پایدار (کاوش روش هایی برای مدیریت پایدار خاک، کشاورزی ارگانیک و حفاظت از تنوع زیستی)، سیستم های کشاورزی و مدیریت مزرعه (نقش فناوری در ساده سالزی عملیات مزرعه، بهبود بهره وری و کاهش اثرات زیست محیطی و سایر موضوعات مرتبط با کشاورزی هوشمند، ارسال کنند. 

وی ادامه داد: اولین دوره همایش بین المللی هوش مصنوعی و کاربردهای آن در کشاورزی، ۸ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به آغاز فراخوان دریافت مقاله نیز تصریح کرد: علاقه مندان می توانند تا ۱۰ دی ماه، آثار خود را به نشانی  https://aiagriconf.ir/fa/ ارسال کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071814062
  • خبرنگار : 50300