تکامل هوشمند تبلیغات و بازاریابی به کمک هوش‌مصنوعی

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران از طراحی و ساخت یک سکو(پلتفرم) هوشمند مبتنی بر هوش‌مصنوعی برای طراحی و بهینه‌سازی استراتژی‌های تبلیغاتی توسط محققان دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این سامانه با تحلیل داده‌های بازار و تولید محتوای هوشمند به کسب و کار کمک می‌کند تا تبلیغات موثرتری را اجرا کنند.

محمدعلی اخایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این پلتفرم با استفاده از اطلاعات به روز، تصمیمات هوشمندانه‌تری در حوزه بازاریابی اتخاذ می‌کند، در ادامه اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های کلیدی این سامانه، تخمین بهترین روند بازار(Trendsight) برای هر محصول است.

وی ادامه داد: در این پلتفرم، روند بازار یک چارچوب و مدل تحلیلی است که به بررسی و پیش‌بینی روندهای بازار می‌پردازد. این مدل به کسب و کار کمک می‌کند تا از تغییرات بازار و رفتار مصرف‌کنندگان آگاه شوند و استراتژی‌های مناسبی را برای پاسخ به این تغییرات طراحی کنند.

این عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، بهره‌وری بال، افزایش تعامل با مشتریان، بازاریابی ۳۶۰ درجه، تصمیم‌گیری هوشمندانه، رقابت‌پذیری و سرعت و مقیاس‌پذیری را از مزایای استفاده از این سامانه برشمرد و افزود: تحلیل بازار محصول یکی از خروجی‌های کلیدی این سامانه است که با استفاده از داده‌های گسترده و تکنیک‌های پیشرفته هوش‌مصنوعی انجام می‌شود.

وی، با بیان این‌که تحلیل بازار محصول شامل بررسی دقیق بازار هدف، شناسایی رقبا و تحلیل نقاط قوت و ضعف آن‌هاست، در ادامه خاطرنشان کرد: با تحلیل روندهای بازار(Trendsight)، سامانه به شناسایی تغییرات و تحولات بازار کمک می‌کند و با ارائه بینش‌های استراتژیک به کسب و کارها امکان می‌دهد تا با درک عمیق‌تر از رفتار مصرف‌کنندگان و نیازهای آن‌ها، استراتژی‌های تبلیغاتی بهینه‌ای را تدوین و اجرا کنند.

اخایی با بیان این‌که هم‌چنین این تحلیل به کسب و کارها کمک می‌کند، تا فرصت‌های جدید بازار را شناسایی کند، افزود: تا بدین‌ترتیب با اتخاذ تصمیات هوشمندانه، بهره‌وری و کارآیی تبلیغات خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به شناسنامه محصول به‌عنوان یکی از خروجی‌های این سامانه هوشمند تصریح کرد: این شناسنامه شامل دو بخش مزایا و ادعاهاست.

این عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، با بیان این‌که ویژگی‌های محصول، مزایای محصول، مزایای مصرف‌کننده و مزایای احساسی از مزایای شناسنامه محصول در این سامانه است، گفت: پیشنهاد استراتژی تبلیغاتی یکی دیگر از بخش‌های مهم این سامانه هوشمند است که با استفاده از تحلیل داده‌های بازار و رفتار مصرف‌کنندگان، استراتژی‌های متنوع و موثری را برای تبلیغات محصولات پیشنهاد می‌دهد.

وی تولید شعارهای تبلیغاتی، ماژول پیشنهاد بسته‌بندی، تولید محتوای تصویری و ویدیویی و تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی را از دیگر خدمات این سامانه هوشمند مبتنی بر هوش‌مصنوعی برشمرد و گفت: طراحی استراتژی‌های تبلیغاتی هوشمند، افزایش بازدهی تبلیغات، کاهش هزینه‌ها، بهبود تعامل با مشتریان و کمپین بازاریاابی ۳۶۰ درجه از اهداف این سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403071814025
  • خبرنگار :