مبارزان مقاومت لبنان تلاش صهیونیست‌ها برای نفوذ به ۲ منطقه مرزی را ناکام گذاشتند

حزب‌الله لبنان بامداد امروز (چهارشنبه) از مقابله رزمندگان خود با گروهی از نظامیان دشمن صهیونیست در ۲ منطقه «اللبونه» و «بلیدا» خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک گروه از نظامیان دشمن صهیونیست در ساعت ۴:۵۵ به وقت محلی در حین پیشروی به سمت منطقه مرزی «اللبونه»، توسط رزمندگان مقاومت اسلامی با گلوله‌های توپخانه‌ای و تسلیحات موشکی مستقیماً هدف قرار گرفتند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، در این بیانیه همچنین آمده است در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه و شرافتمندانه آنها و نیز دفاع از لبنان و مردمش با تلاش نظامیان صهیونیست برای نفوذ به منطقه «اللبونه» مقابله شد و درنتیجه، آن‌ها مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه شدند.

از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که نزدیک ساعت ۱۲:۱۵ بامداد چهارشنبه مجاهدان مقاومت اسلامی با انفجار بمبی تلاش سربازان رژیم صهیونیستی برای نفوذ به شهرک «بلیدا» را ناکام گذاشتند.

این اولین بار است که حزب‌الله از تلاش برای تهاجم زمینی ارتش اشغالگر از طریق نفوذ از بخش غربی خبر می‌دهد.

پیشتر مقاومت لبنان اعلام کرد رزمندگان مقاومت با همه تلاش‌های نظامیان دشمن برای پیشروی و اشغال برخی از روستاهای جنوب لبنان در مرز با فلسطین اشغالی مقابله می‌کنند تا جایی که نیروهای صهیونیستی پشت مواضع یونیفل و در مسیرهای پنهان در طرف لبنان پنهان می‌شوند اما تاکنون نتوانسته‌اند وارد روستاهای لبنان شوند و خسارات سنگینی متحمل شده‌اند تا جایی که بیش از ۳۵ تن از نیروهای رژیم صهیونیستی کشته و ۲۰۰ تن زخمی شده‌اند.

پیشتر حزب‌الله لبنان تاکید کرده بود: ۳ هزار و ۱۹۴ عملیات علیه مواضع و اهداف رژیم صهیونیستی از هشت اکتبر ۲۰۲۳ اجرایی کردیم. عملیات ما منجر به تخلیه‌ ۱۰۰ شهرک صهیونیستی و آوارگی بیش‌ از ۳۰۰ هزار صهیونیست شده است. در طول یک‌سال ۱۵۷۰ مرتبه مواضع مرزی، ۱۰۴۰ مرتبه محل استقرار نیروهای اشغالگر، ۵۷۰ مرتبه شهرک‌های صهیونیستی و ۵۰۵ مرتبه پادگان‌های نظامی را هدف گرفته‌ایم.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد تا زمان توقف جنگ غزه به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403071814015
  • خبرنگار : 71588