مراسم مسالمت‌آمیز یادبود فلسطینی‌ها در دانشگاه مریلند

دانشجویان و گروه‌های دانشجویی در دانشگاه مریلند بالاخره و پس از کش و قوس‌های فراوان، مراسم یادبود فلسطینی‌ها کشته شده در غزه را در محوطه این دانشگاه برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، این مراسم بحث برانگیز که به میزبانی « دانشجویان برای عدالت در فلسطین » برگزار شد، با وجود مشکلات و سختی‌های فراوان، در نهایت یک رویداد مسالمت‌آمیز بود. این گروه دانشجویی مجبور شد از یک قاضی فدرال بخواهد تا پس از لغو مراسم ۷ اکتبر آنها توسط مقامات دانشگاه، در این باره مداخله کند.

هولدن زیدمن، یکی از اعضای « دانشجویان برای عدالت در فلسطین » گفت که هدف این گروه نشان دادن یک سالی است که طی آن اسرائیل مرتکب نسل‌کشی مردم فلسطین شد. در حالی که اعضای این گروه سخنرانی‌هایی برای حاضران انجام می‌دادند، در بخشی از محوطه فضای سبز دانشگاه نیز بادبادک‌هایی به پرواز در آمده بود که روی آن شعارهایی مانند «فلسطین آزاد» نوشته شده بود.

برای برگزاری این مراسم، اقدامات امنیتی پیشگرانه‌ای انجام شد. برای دسترسی به این فضا، کیف شرکت‌کنندگان بازرسی می‌شد و در مرحله آخر از یک گیت فلزیاب عبور می‌کردند. اطراف محل تجمع دانشجویان نیز حصارکشی شده بود.

بخشی از این مراسم با نام بیداری، لحن و فضای غم‌انگیزی داشت. دانشجویان فلسطینی این دانشگاه دوران حضور خانواده‌های خود در غزه و آسیب‌هایی را بازگو کردند که طی یک سال گذشته متحمل شده بودند. یکی از سخنران‌ها شعر «اگر باید بمیرم» سروده رفعت الاریر، استاد و شاعر فلسطینی را ابتدا به انگلیسی و سپس به عربی برای شرکت‌کنندگان خواند. الاریر در ماه دسامبر سال گذشته و در حمله هوایی نیروهای اسرائیلی در غزه کشته شد.

یکی از تلخ‌ترین بخش‌ها زمانی بود که یکی از اعضای این گروه اسامی کشته‌شدگان فلسطینی را به مدت هشت دقیقه خواند و در پایان فاش کرد که هر نام متعلق به کودکی است که پیش از تولد یک سالگی خود در غزه کشته شده است.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403071813955
  • خبرنگار : 71967