افتتاحیه دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد حکمرانی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

مراسم افتتاحیه دوره های دکتری و کارشناسی ارشد حکمرانی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با شرکت استادان، دانشجویان و مدیران مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی و با سخنرانی حسن بختیاری رئیس مدرسه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه علی افشار معاون آموزش مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی ضمن عرض خیرمقدم به اساتید و دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد حکمرانی، توضیحاتی را در خصوص برگزاری مراسم افتتاحیه ارائه دادند.

در ادامه جلسه بختیاری به ایراد سخنرانی در خصوص حوزۀ تربیتی و آموزشی مدرسه و چرایی تشکیل مدرسه پرداخت.

وی اظهار داشت: نظام های سیاسی یکی از نقاط تمرکزشان حوزۀ تربیت حکمرانان متعهد به آن نظام سیاسی است. به طور طبیعی نظام ها، آموزش‌های وافری در جهت تربیت و توانمند سازی حکمرانان متناسب  با آرمانها و اهداف نظام خودشان باشند که این کار،  امر طبیعی است. متاسفانه ما در جمهوری اسلامی هیچ جایی برای تربیت حکمرانان مطلوب برای نظام نداشتیم ومدیران و حکمرانان فعلی کشور همگی بر اساس تجربه به سطوح بالاتر حکمرانی رسیده اند. یکی از دلایل شکل گیری این مدرسه فقدان یک مرجعی برای تربیت حکمرانان مورد نیازجمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه ساختارنظام آموزش عالی کشور، عمدتاً علم محور است و در دانشگاه ها آنچه آموزش داده می شود آموزش مفاهیم اصول و قوائد و نظریه های علمی در هر حوزه است، عمدتاً تلاششان بر این است که یک متخصص خوب آموزش دهند ولی از میان آنها یک حاکم خوب کم حاصل می شود چون اصلاً جایی برای ارائه واحدهای مربوط به دانش و مهارت های حکمرانی نیست.

ایشان همچنین اظهار کرد آنچه که ما در این مدرسه باید در آن تمرکز کنیم دانش و مهارت هایی است که به عنوان مثال یک متخصص اقتصاد باید داشته باشد تا بتواند در سیاست گذاریها و تنظیم گری هایی که در سطح کشور می خواهد اتفاق بیفتد در حوزه اقتصاد کم نیاورد.

وی بیان داشت، هیچ کس رقیب ما نیست و رقیب هیچ کسی هم نیستیم، با هیچ دانشگاهی رقابت نمیکنیم و آنها کار خودشان را می کنند، ما هم کار خودمان را انجام می دهیم چون کاری که ما انجام می دهیم را جای دیگر انجام نمی دهد.

بختیاری افزود: نظام سیاسی ما نظام ولایت فقیه است و حکمرانان باید متعهد به آراء نظام های سیاسی باشند و کسی که در منصب حکمرانی قرار می گیرد باید اول، مراد و مقصود سیاستگذاران آن نظام را درک و فهم کند و به آن متعهد باشد تا تلاش کند سیاستهای کلی مصوب نظام در کف جامعه نیز محقق شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403071713741
  • خبرنگار : 71963