دبیر کنفرانس ملی آینده و پایداری محیط زیست مطرح کرد

تاثیر فناوری‌های جدی بر محیط زیست باید بررسی شود

دبیر علمی کنفرانس ملی آینده و پایداری محیط زیست با بیان اینکه تاثیر فناوری های جدی بر محیط زیست باید بررسی شود، گفت: هر نوع فناوری که وارد کشور می شود پیامدهای منفی در محیط زیست دارد و ما کمتر به آن توجه می کنیم.

به گزارش ایسنا، حسن دارابی در کنفرانس ملی آینده و پایداری محیط زیست که در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: به طور دقیق ۱۴۱ مقاله از تمام استان های کشور با موضوعات متنوع حوزه محیط زیست دریافت کردیم. ترجیح بر این شد که ما نگاه کلان به این موضوع نگاه کنیم تا بتوانیم موضوعات حاکم بر مجیط زیست را حل کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از مجموع مقاله ۱۲۰ مقاله تایید شده در کنفرانس ملی آینده و پایداری محیط زیستکه ۱۳ مقاله به صورت شفاهی در این کنفرانس ارائه می شود.

دبیر علمی کنفرانس ملی آینده و پایداری محیط زیست تاکید کرد: بحث اصلی ما در این کنفرانس چشم انداز آینده  می باشد، واقعیت این است که اگر روند گذشته نگاه به محیط زیست را تداوم بدهیم با چالش های زیادی مواجه خواهیم شد.

دارابی تاکید کرد: ما امروزه در مقیاس های محلی، ملی و جهانی با مشکلات متعدد محیط زیست مواجه هستیم باید در فرایند گذشته خود تجدید نظر کنیم.

این کارشناس حوزه محیط زیست اظهار کرد: بحث فناوری در زمینه محیط زیست امری بسیار مهم است، بر این اساس هر نوع فناوری که وارد کشور می شود پیامدهای منفی در محیط زیست دارد و ما کمتر به آن توجه می کنیم. در چشم انداز آینده نگاه ما به فناوری و تاثیر آن بر روی محیط زیست باید مورد بررسی قرار بگیرد. ضمن اینکه جایگاه محیط زیست و بهره گیری از فناوری های جدید نیز باید بررسی و چشم انداز مناسبی برای آن تهیه کرد.

دبیر علمی کنفرانس ملی آینده و پایداری محیط زیست خاطر نشان کرد: بحث دیگر در حوزه محیط زیست موضوع حکمروایی است. باید نگرش بخشی و همگرایی در حوزه محیط زیست با یکدیگر ترکیب شود. ضمن اینکه در سبک حکمروایی محیط زیست کشور تغییراتی ایجاد شود. امیدوارم این کنفرانس زمینه تغییر نگرش در کشور در حوزه محیط زیست را فراهم کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403071713731
  • خبرنگار : 71567