وکیل زمین کیست

وکیل زمین کیست ؟ وکیل زمین که به صورت عامیانه یا کوچه بازاری بیان شده است همان وکیل ملک است ، وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که در دعاوی مربوط به املاک غیر منقول ، اقدام به وکالت ملکی می نماید .

به گزارش ایسنا به نقل از آتورنی کرج، از جمله وظایف وکیل ملک ، می توان به وکالت در دعاوی ملکی و دفاع از حقوق موکلین خود در دعاوی، همچون الزام به تنظیم سند رسمی ، خلع ید ، تصرف عدوانی ، مزاحمت ، ممانعت از حق ، فروش مال غیر ، مطالبه وجه التزام ، تقسیم املاک مشاع ، ابطال یا فسخ قرارداد و غیره اشاره نمود .

برای انتخاب وکیل ملک ومشاوره رایگان ، می توانید در سایت پارس وکیل و جستجوی وکیل ملکی کرج را انجام دهید.امروزه ، بخش عظیمی از دعاوی که در مراجع حقوقی مطرح می شوند ، در حوزه املاک می باشند . در یک مفهوم خلاصه ، می توان گفت که منظور از ملک ، اموال و دارایی هایی است که غیر منقول می باشند و از جمله مهم ترین آنها ، می توان به زمین ، خانه ، آپارتمان اشاره نمود که با توجه به قیمت بالای املاک ، پرونده های حقوقی مهمی در این حوزه مطرح می شود .

پرونده های مربوط به املاک ، بسیار متنوع و گسترده بوده و دعاوی متفاوتی در حوزه ملکی مطرح می شود که انجام وکالت ملکی در خصوص آنها ، نیازمند آگاهی و دانش حقوقی ویژه ای در این حوزه می باشد . بنابراین ، نظر به اهمیت ویژه مالکیت افراد ، در چنین دعاوی ای ، پیشنهاد می شود که افراد ، با ارائه وکالت به یک شخص متخصص ، دعاوی ملکی خود را در دادگاه پیگیری کنند تا حقوق آنها تضییع نشود .

با توجه به اهمیت این مساله ، در ادامه این مقاله ، ابتدا به این سوال ، پاسخ داده که وکیل ملک کیست و پس از تحلیل کردن وظایف این گروه از وکلا ، به بررسی پاسخ این سوال پرداخته که وکیل زمین کیست ؟

وکیل ملکی کیست ؟ وکیل کیست ؟

وکیل ملکی کیست ؟ بر اساس قانون ، زمانی که شخصی ، دیگری را نماینده خود می کند تا از طرف وی ، امر یا امور حقوقی را انجام دهد ، عقد وکالت شکل گرفته است . عقد وکالت ، در امور مختلفی ممکن است مطرح شود ؛ مثل دادن وکالت کاری به شخص دیگر برای مراجعه به نهادها ، وکالت به سردفتر برای جاری کردن عقد نکاح ، یا وکالت دادن به وکیل دادگستری ، برای پیگیری کردن یک پرونده در مراجع قضایی .

اشخاصی که به وکالت از اصحاب دعوی ، در دادگاه حاضر شده و به دفاع از آنها می پردازند ،وکیل پایه یک دادگستری هستند . این وکلا ، با داشتن پروانه وکالت ، اصولا در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری که در مراجع قضایی مطرح هستند ، امکان وکالت کردن دارند و به این لحاظ ، محدودیتی نخواهند داشت ،

نکته مهم : در هر شهری که باشید میتوانید با جستجوی پارس وکیل به وکیل ملکی شهر مربوطه دسترسی داشته باشید، چنانچه ساکن استان البرز هستید میتوانید به وکیل کرج مراجعه کنید.

با این حال ، برخی از وکلا هستند که به صورت تخصصی ، در حوزه املاک ، به وکالت از افراد مشغول هستند که به آنها ، وکیل زمین یا وکیل ملکی گفته می شود . به همین دلیل ، در پاسخ به این سوال که وکیل ملکی کیست ، باید گفت وکیل ملکی ، به وکلای دارای پروانه گفته می شود که در حوزه وکالت ملکی ، به فعالیت مشغول هستند .

البته ، وکلای ملکی ، مانند سایر وکلا ، می توانند در پرونده های دیگر ، همچون دعاوی خانوادگی یا دعاوی کیفری از قبیل قتل ، سرقت و غیره نیز وکالت کنند ؛ اما به این دلیل به آنها وکیل ملکی گفته می شود که اصولا از پذیرش پرونده های دیگر حقوقی خودداری کرده و به صورت تخصصی ، در دعاوی ملکی ، مشغول به فعالیت هستند ؛ مانند وکیل کیفری که به صورت تخصصی ، به وکالت در دعاوی کیفری مشغول است .

این مساله، سبب شده است که وکیل زمین ، در کلیه پرونده های حقوقی در حوزه املاک ، دانش و اطلاعات حقوقی مفیدی به دست آورده و به رویه قضایی دادگاه ها در حوزه رسیدگی به دعاوی ملکی ، تسلط داشته باشد که این موضوع ، نقش مهمی در موفقیت وکیل ملکی در پرونده های مطروحه ، خواهد داشت؛ در ادامه ، مهم ترین وظایف وکلای ملکی را توضیح خواهیم داد.

وظایف وکیل ملکی چیست ؟

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد ، داشتن وکیل ملک ، به معنای آن است که وکیل دارای پرونده ، به صورت تخصصی ، مبادرت به وکالت ملکی نموده و در این حوزه ، از تخصص و مهارت های ویژه ای برخوردار است . اما سوالی که در این خصوص مطرح می شود ، آن است که وظایف وکیل ملکی چیست و اصولا وکالت ملکی ، در چه اموری مطرح می شود ؟ نکته مهم در زمینه یافتن وکیل این است که ممکن است موضوع شما آمیخته با کلاهبرداری و یا جزایم باشد در این صورت باید از مشاوره رایگان وکیل کیفری کرج بهره مند شوید.

در پاسخ به این سوالات ، باید گفت که وظایف وکیل ملک ، مانند سایر وکلا می باشد ؛ به این معنا که وکیل ملک نیز ، موظف است که طبق مفاد وکالت نامه و در حدود اختیارات وکیل ، در دعوی ملکی ، به دفاع از موکل خود پرداخته و برای احقاق حقوق وی تلاش نماید ، به طور منظم اقدام به پیگیری پرونده موکل نموده ، در جلسات دادرسی ، حضور یافته ، در صورت لزوم ، اقدام به تنظیم لایحه نماید و موکل را در جریان اقدامات انجام شده ، قرار بدهد .

علاوه بر این ، از جمله وظایف وکیل ملکی ، می توان به انعقاد قرارداد با موکل خود و تعیین مبلغ دقیق حق الوکاله اشاره نمود . وکیل ملکی ، باید از گرفتن هرگونه وجه دیگری از موکل ، خودداری نموده و در قبال اسناد و وجوهی که از موکل دریافت می کند ، به وی رسید بدهد . در انجام وظایف فوق ، وکلا در برابر موکلین خود ، پاسخ گو و مسئول قلمداد می شوند .

نکته نهایی : سخت ترین شاخه حقوقی ملک است که برگرفته از حقوق خصوصی فرانسه است و علوم فقی هیچ کاربردی در این زمینه ندارند و لذا باید حتما در این زمینه تحقیقات لازم را به عمل آورید .

انتهای رپرتاژ آگهی

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403071713719
  • خبرنگار :