السیسی: صلح گزینه استراتژیک ماست

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که صلح گزینه استراتژیک این کشور است و قاهره هیچ برنامه پنهانی در قبال کسی ندارد.

به گزارش ایسنا، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درجریان بازرسی از لشکر ششم زرهی در اسماعیلیه تاکید کرد: جنگ یک استثناست اما حالت کلی این است که باید صلح، ثبات، ساخت و ساز و توسعه و پیشرفت وجود داشته باشد.

براساس گزارش روسیا الیوم، رئیس جمهور مصر تصریح کرد: مصر در ۵۱ سال گذشته و از زمان جنگ اکتبر در مقابل یک آزمایش واقعی برای حفظ صلح به‌عنوان استراتژی اتخاذ شده و حفاظت از مرزها و اراضی‌اش قرار داشته است.

عبدالفتاح السیسی مجددا بر موضع ثابت و عادلانه مصر در قبال مسأله فلسطین تاکید کرد و گفت: ملت فلسطین مستحق این هستند که در کشوری مستقل در کنار اسرائیلی‌ها زندگی کنند.

وی ضمن تاکید مجدد بر لزوم برقراری آتش‌بس در نوار غزه، خاطرنشان کرد جامعه جهانی از عدالت مسأله فلسطین آگاه هستند و آن را به رسمیت می‌شناسند، اما مهم‌تر از همه این است که برای تحقق این امر اقدامات عملی صورت بگیرد.

رئیس جمهور مصر همچنین اظهار کرد: ما به دنبال برقراری آتش‌بس در غزه، آزادی اسرا و ورود کمک‌ها به نوار غزه هستیم.

تلاش‌ها برای میانجی‌گری و امضای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا که به رهبری ایالات متحده، مصر و قطر انجام شده، به‌دلیل امتناع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از توقف جنگ، شکست خورده است. همچنین رژیم صهیونیستی به‌دلیل ارتکاب جنایت‌هایش در غزه با پرونده نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری مواجه است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071713713
  • خبرنگار : 71588