نخستین اجلاس «راویان قدس» برگزار شد

نخستین اجلاس بین‌المللی «راویان قدس» با موضوع شهدا و رسانه‌های محور مقاومت ١٧ مهرماه در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به شیراز، همزمان با سالروز عملیات طوفان‌الاقصی گرامیداشت شهیدان قدس سپهبد شهید قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه، خبرنگاران شهید و سفیران راه قدس در محور مقاومت برگزار شد، 

این اجلاس که سه‌شنبه - ١٧ مهرماه - در سالن همایش رازی شیراز  برگزار شد، با حضور جمعی از سرداران سپاه و بسیج و همچنین نمایندگانی از ۲۰۰ رسانه‌ ایران و دیگر کشورها همراه بود. 

محمدحسن اسدی( شهردار شیراز)، سردار غلامرضا سلیمانی (فرمانده سازمان بسیج مستضعفین)، مرتضی کارآموزیان (رییس سازمان بسیج رسانه)، هادی رضایی (رییس سازمان بسیج رسانه فارس) و ... از جمله حاضران در مراسم بودند. 
اجرای سرود توسط گروه زهراییون و پخش نماهنگ‌های مرتبط با محور مقاومت از جمله برنامه‌های اجراشده در این مراسم بود. 

سخنرانی سردار سلیمانی بخش اعظمی از مراسم را شامل می‌شد. 

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با گرامیداشت یاد شهدای محور مقاومت، شهدای رسانه محور مقاومت و همچنین فرماندهان شهید محور مقاومت، سخنانش را آغاز کرد و در ادامه مطالبی را درباره پیشینه محور مقاومت از زمان جنگ جهانی دوم و در ادامه نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی افکار عمومی پس از طوفان الاقصی بیان کرد.

او با ارائه پیشینه‌ای از حوادث یک سال اخیر و در پی عملیات طوفان الاقصی، تاکید کرد که زورمندان عالم از همان ابتدا و از همان ابتدا که جنگ‌های صلیبی را راه انداختند دنبال تصرف یک نقطه تاریخی و مورد علاقه مسلمانان بودند و در حقیقت قتل عام زنان و کودکان از همان دوره شروع شده است.

سردار غلامرضا سلیمانی،  در بخشی از سخنانش در مراسم «راویان قدس» در شهر شیراز، درباره دلایل سیطره صهیونیست بر غرب، خاطرنشان کرد: از جنگ جهانی دوم سازمان ملل این موجودیت جعلی را به ناحق به رسمیت شناخت. به دلیل خواسته متفقین این فرهنگ وجود دارد و نظام بین‌الملل تحت سیطره صهیونیست‌ها قرار دارد. در حقیقت آمریکا که هیروشیما و ناکازاکی را بمباران کرده بود، می‌خواست یک گفتمان جدید را در دنیا تولید کند تا هرکسی بخواهد مقابل این تفکر بایستد و حق‌طلبی کند، با بمب اتم با آن برخورد کند. این تفکر و فرهنگ هنوز در غرب و امریکا ادامه دارد اما رسانه‌ها نقش ستایش‌برانگیزی در انعکاس این واقعیت داشتند که ملت‌های جهان امروز بیدار شدند. ما ستایش می‌کنیم دانشجویان آمریکایی و اروپایی را که در دانشگاه‌های خود به میدان آمدند و از مردم مظلوم فلسطین و لبنان حمایت کردند. لبنان هم امروز برای دفاع از فلسطین فداکاری می‌کند. محور مقاومت در لبنان تمام تلاش و ظرفیت خود را به کار بسته و دبیرکل شهید این محور هم برای آزادی فلسطین و نجات بشریت تلاش کرد.

وی تاکید کرد: اگر لازم باشد ملت ایران از کیان خود دفاع کند، پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را دارد و گوشه‌ای از این فناوری‌ها در عملیات وعده صادق مشخص شد. این توانایی‌ها محدود به اطلاعات و برآوردهایی که نظام سلطه دارد نیست و  بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر و برای آنها غیرقابل تصور است. علیرغم تبلیغاتی که نتانیاهو در رسانه‌ها انجام می‌دهد، واقعیت بیان‌کننده این است که تمامی مولفه‌های تشکیل‌دهنده رژیم  صهیونیستی دچار فروپاشی شده و مهترین مولفه‌اش امنیت است. این امنیت در پی عملیات طوفان الاقصی و در ادامه عملیات‌هایی که از کرانه باختری به حیفا و تل‌آویو رسید کاملا از بین رفت. به نحوی که ساکنان سرزمین‌های اشغالی که گذرنامه دوم دارند در پی خروج از منطقه هستند و آنها که گذرنامه دوم ندارند، نگران‌تر هستند. ترس وجود آنها را فرا گرفته که با چه شرایطی مواجه خواهند بود.

در این مراسم همچنین احمد البحرانی، خبرنگار المیادین تجربه‌های خود از فعالیت در محور مقاومت را بیان کرد. اجرای شعر آیینی مرتبط با موضوع اجلاس بخش دیگری از مراسم بود.

تجلیل از خدیجه روزبهانی (همسر شهید محمود صارمی)، همسر شهید اسکندری و همچنین خانواده شهید رهبر ( که در مراسم حاضر نبودند) بخش پایانی اجلاس راویان قدس را شامل می‌شد.

همچنین صبح امروز نمایندگان رسانه‌ها به زیارت حرم شاهچراغ رفتند و به شهدای حمله تروریستی شاهچراغ ادای احترام کردند.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403071713700
  • خبرنگار : 71012