ایران مأمن هر کسی است که به حریّت فکر می‌کند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در عصر شعر «راز نصراللّه» اظهار کرد: انقلاب‌اسلامی، ایران و جمهوری‌اسلامی امروز مأمن هر کسی است که به حریّت فکر می‌کند و به انسانیت اعتقاد دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی و به‌مناسبت شهادت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت در منطقه، حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، و محکومیت جنایات رژیم صهیونستی در غزه و لبنان، عصر شعر سراسری «راز نصرالله» به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عصر ۱۵ مهرماه با حضور شعرا و اهالی فرهنگ و ادب به صورت همزمان در سراسر استان‌ها برگزار شد.

در ویژه‌برنامه استان تهران که در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد، سیدعبدالله مرتضی عاملی، فعال فرهنگی لبنانی با یادی از امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان و جنبش امل، اظهار کرد: سیدحسن نصرالله این عالم مجاهد و بزرگ فرزندش و خون خودش را که در راه وحدت و هدایت امت و سربلندی و آرامش امنیت سرزمینش فدا کرد. امروز جمع شده‌ایم تا یاد سید شهیدان مقاومت در راه قدس را گرامی داریم. او در راه قدس شهید شد که قدمگاه اولیاء است و توسط طاغوت‌های زمان، اسرائیل این غده سرطانی و آمریکا شیطان بزرگ غصب شده و با ریختن خون بی‌گناهان و غارت وطن و خانه‌های مردم فلسطین را اشغال کرده‌اند. نقش سید محور مقاومت از مهم‌ترین عوامل در قیام امت برای بازگرداندن سربلندی، عزت و مقدسات سرزمین ما بود. او راه رسالت‌های آسمانی و هدایت‌های انبیاء و اولیاء را در پیش گرفت. اولیاء مؤمنی همچون امام خمینی و پس از آن امام خامنه‌ای که مظهر آن هستند.

او افزود: دستاوردهایی که سیدحسن نصرالله به‌دست آورد بدون اخلاص و اطاعت از خدا و توسل به پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) و التزام به کتاب خدا نبود. او آگاهانه در راه ولایت فقیه گام برداشت و سرباز امام خامنه‌ای بود. هر کس تاریخ مقاومت را بخواند، به‌خوبی می‌داند دشمن صهیونیستی که هرگاه به ما حمله می‌کرد مقاومت در مقابل آنها می‌ایستاد و از دادن خون خود دریغ نکرد و فرماندهانی چون سیدعباس موسوی، شیخ راغب حرب و حاج عماد مغنیه را فدا کرد ولی خون آنها هدر نمی‌رود و نرفته است. راه این مقاومت به برکت خون شهدا و سیدحسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی روشن است و به سمت آزادی فلسطین حرکت می‌کند.

در ادامه همچنین مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سخنانی، شرکت در این مراسم را در سبک شدن و جان گرفتن و از فشارهای اتفاقات اخیر مؤثر دانست و افزود: به نظر می‌رسد در حال طی کردن یکی از قله‌های تاریخی کشور در ۱۰۰ یا ۱۵۰ سال اخیر هستیم و حتماً در مقطعی هستیم که بعدها مورد مثال در تاریخ خواهد بود و به آن غبطه خواهند خورد. اگر حوادث را مرور کنید، از یک سال گذشته شاید شدت و تنوع آنها به لحاظ نوع اتفاقات و کیفیت حوادث، تا شاید ده‌ها سال قابل مقایسه باشد. امیدواریم تا در این مقطع تاریخی در طرف درست تاریخ بایستیم؛ چراکه امتحان ما منشأ عمل است تا جبهه حق و اسلام و عدالت‌طلبان دنیا پیروز شوند. انقلاب‌اسلامی، ایران و جمهوری‌اسلامی امروز مأمن هر کسی است که به حریّت فکر می‌کند و به انسانیت اعتقاد دارد.

وی افزود: ما ایام تلخ و سختی را گذراندیم. رهبرانقلاب در خطبه دوم نمازجمعه، که به عربی ایراد کردند، به حوادث سخت دهه شصت اشاره کردند و اینکه قطعاً جبهه حق و اسلام راه خودش را خواهد رفت همان‌گونه که انقلاب پس از شخصیت‌هایی مثل شهید بهشتی پیش رفته است. شهید سیدحسن نصرالله در شرایط امروز انقلاب از برخی از شخصیت‌های انقلابی ما جلوتر بود. او چشم مقاومت بود و رهبری او را زبان گویای مردم منطقه می‌دانستند. بزرگان ما در دهه شصت، پایه‌گذاران این راه بودند و ثمرات آن هم سیدحسن نصرالله و امثال او هستند. ان‌شاءالله این راه با قدرت پیش می‌رود و این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) بپیوندد و امیدواریم که ما از زمره یاران حضرت باشیم.

در ادامه مراسم، شاعرانی همچون مصطفی محدثی خراسانی، افشین علاء، حسین اسرافیلی، علیرضا قزوه اشعار خود را درباره شهید سیدحسن نصرالله را قرائت کردند.

 انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403071713689
  • خبرنگار :