اولین هواپیمای برقی با باتری ۴ تنی به پرواز درمی‌آید

اولین هواپیمای برقی با باتری ۴ تنی که تنها ظرف نیم ساعت شارژ می‌شود و می‌تواند با حداکثر سرعت ۴۶۰ کیلومتر در ساعت تا ۸۰۰ کیلومتر پرواز کند، در ایالات متحده به پرواز درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، شرکت «اوییشن ایرکرفت»(Eviation Aircraft) که مبتکر سازنده اولین هواپیمای تمام الکتریکی جهان موسوم به آلیس(Alice) است، از همکاری جدید خود با شرکت اوربان‌لینک ایر موبیلیتی(UrbanLink Air Mobility) مستقر در فلوریدای جنوبی آمریکا خبر داد.

این همکاری متضمن تعهد به ارائه ۱۰ هواپیمای مسافربری آلیس به این شرکت است که به معنای پیشرفتی بزرگ در زمینه حملا و نقل هوایی پیشرفته است. این معامله همچنین گزینه‌ای را برای خرید ۱۰ هواپیمای دیگر بررسی می‌کند.

هواپیماهای تمام برقی

این هواپیمای جدید از تعهد شرکت اوربان‌لینک برای توسعه ناوگانی تمام الکتریکی از هواپیماها، کشتی‌ها و وسایل نقلیه زمینی برای ارائه حمل ‌و نقل بدون آلایندگی حمایت می‌کند.

این شرکت هواپیماهای آلیس را در شهرهای میامی، لس آنجلس و شهر سن خوان در پورتوریکو به عنوان بخشی از راه حل‌های حمل و نقل شهری خود مستقر خواهد کرد.

هواپیماهای تمام الکتریکی آلیس با این قرارداد به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار، دوران جدیدی از سفرهای هوایی پایدار را نوید می‌دهند.

نسخه مسافرتی آلیس با ظرفیت ۹ سرنشین و نسخه باری آن برای رضایت مشتریان و مسافران با فناوری نوآورانه و طراحی زیبا طراحی شده‌اند و در عین حال سفر نقطه به نقطه بدون انتشار کربن و سفر مقرون به صرفه را ارائه می‌کنند.

باتری ۴ تنی، سرعت ۴۶۰ کیلومتر در ساعت

هواپیمای آلیس به طول ۱۷ متر از باتری‌های ۴ تنی خود نیرو می‌گیرد.

فناوری باتری آلیس شبیه به خودروهای الکتریکی یا تلفن‌های همراه است و تنها ظرف ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. آلیس با آنها می‌تواند ۹ سرنشین را حدود ۸۰۰ کیلومتر جابجا کند.

حداکثر سرعت این هواپیما ۲۸۷ مایل در ساعت(۴۶۰ کیلومتر در ساعت) است. برای مقایسه می‌توان گفت که یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ حداکثر سرعت کروز ۵۸۸ مایل در ساعت دارد.

شرکت «اوییشن ایرکرفت» که به طور انحصاری بر سفرهای هوایی الکتریکی متمرکز شده است، امیدوار است که هواپیماهای برقی که بتوانند ۲۰ تا ۴۰ مسافر را در خود جای دهند ظرف ۷ تا ۱۰ سال آینده به پرواز درآیند.

شرکت اوربان‌لینک برای کمک به هدف انتشار صفر کربن در ایالات متحده، ناوگانی از هواپیماهای آلیس را در ناوگان حمل و نقل تمام الکتریکی منطقه‌ای خود مستقر خواهد کرد.

هدف ایالات متحده دستیابی به انتشار خالص صفر گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ است. دستیابی به این هدف مستلزم کاهش حداقل ۴۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر از سطح سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۳۰ و رسیدن به انتشار خالص جهانی گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ و بلافاصله پس از آن حرکت به سمت انتشارات منفی خالص است.

ایالات متحده برای دستیابی به این اهداف جهانی باید اقتصاد انرژی جهانی را اصلاح کند، در سیستم‌های کشاورزی بازنگری کند، جنگل‌زدایی را متوقف و معکوس کند و به طور موثر با انتشار گاز کربن دی اکسید مقابله کند.

تمرکز بر انتشار گاز متان نیز بسیار مهم است، زیرا انتشار این گاز تقریباً مسئول ۰.۵ درجه سانتیگراد از متوسط گرمایش خالص مشاهده شده فعلی یک درجه سانتیگرادی جهان است.

آندره اشتاین(Andre Stein) مدیر عامل شرکت اوییشن ایرکرفت گفت: شرکت‌های ما رویای مشترک تبدیل کردن سفر هوایی الکتریکی به واقعیت زندگی روزمره را در سر دارند. از آنجایی که آلیس به مسیر خود برای ورود به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهد، مشارکت‌هایی مانند این آینده پروازهایی را تضمین می‌کند که مسافران را با سفرهای هوایی راحت، در دسترس و مقرون ‌به ‌صرفه که دوستدار سیاره زمین است، توانمند می‌سازد.

اد وگل(Ed Wegel) موسس و رئیس شرکت اوربان‌لینک می‌گوید: سفارش ما برای هواپیماهای آلیس، مرحله سوم برنامه عملیاتی تمام الکتریکی ما را تکمیل می‌کند و به ما این امکان را می‌دهد که پروازهای ۹ سرنشینی و بدون آلایندگی را در سراسر شبکه خود ارائه دهیم.

وی در پایان افزود: هواپیمای آلیس به همراه هواپیماهای منطقه‌ای عمودپرواز(eVTOL) و کشتی‌های دریایی برقی، ما را قادر می‌سازد تا گزینه‌های سفری یکپارچه و پایدار را در مناطقی که به آنها خدمت‌رسانی می‌کنیم، ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403071713659
  • خبرنگار : 71589

برچسب‌ها