معاون توانبخشی بهزیستی استان:

۲۹۲ نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی لرستان هستند

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: ۲۹۲ نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند و خدمات لازم به آنان ارائه می‌شود.

نگار فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص راهکارهای داشتن شرایط سالمندی خوب، اظهار کرد: سالمند موفق کسی است که با گذراندن دوره‌های کودکی، نوجوانی، جوانی و میانسالی اکنون به سالمندی رسیده و احساس مفید بودن و لذت از زندگی را دارد و دوران سالمندی را همچون دوران جوانی همراه با شادی و لذت می‌بیند و می تواند در کنار اعضای خانواده و دوستان احساس خوشایندی را تجربه کند.

وی ادامه داد: این فرد سالمند تسلیم بیماری‌ها و ناملایمات این دوران نشده و روحیه خود و اطرافیانش را تقویت می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: این فرد سالمند می‌داند که این دوره از زندگی هم مانند سایر دوران‌ها خوبی‌ها و شیرینی‌های خاص خودش را دارد و نباید به آن به چشم دوران از کارافتادگی و افسردگی نگاه کرد  البته برای رسیدن به این هدف فرد پیش از ورود به دوران سالمندی نیاز به آموزش دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت لرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند و ۲۹۲ نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی لرستان هستند، بیان کرد: برای افزایش توانمندی این قشر باید اقدامات لازم را انجام داد.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه سالمندان از نظر میزان وابستگی به سه گروه سالمندان دارای حداقل وابستگی، سالمند با وابستگی نسبی و سالمند با حداکثر وابستگی تقسیم می‌شوند که با درنظر گرفتن این موضوع، سالمندان به مراکز مختلف بهزیستی جهت دریافت خدمات متناسب با نیاز خود معرفی می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: سالمندان با حداقل وابستگی و سالمندان با وابستگی نسبی مجاز به پذیرش در مرکز روزانه هستند.

وی گفت: سالمند با حداکثر وابستگی بیشترین میزان نیاز به کمک و نظارت را دارند  همینطور سالمندان دارای نیازهای خاص نیز حداکثر وابستگی را از لحاظ جسمی، حسی، شناختی و دارای نیازهای ویژه‌ای از نظر مراقبتی، مداخلات درمانی و توانبخشی هستند که این گروه از افراد از خدمات مراکز شبانه‌روزی سالمندان برخوردار می‌شوند و خدمات توانبخشی پزشکی، توانبخشی اجتماعی و مراقبتی را به صورت موقت یا دائم به افراد بر حسب ضرورت و نیاز و به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌کند.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071713623
  • خبرنگار : 50177