رئیس دانشگاه لرستان:

خوابگاه ملکی برای مراکز دانشگاهی در شهرستان‌های لرستان وجود ندارد

رئیس دانشگاه لرستان گفت: خوابگاه ملکی برای مراکز دانشگاهی در شهرستان‌های استان وجود ندارد.

علی نظری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مراکزی در شهرستان‌های لرستان اعم از دانشگاه آزاد، پیام نور، فنی وحرفه‌ای و مراکز اقماری دانشگاه لرستان وجود دارد که این مراکز شمشیر دو لبه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: از یک جهت معتقدیم عدالت آموزشی باید در استان رعایت شود و باید این شهرستان‌ها نیز دارای مراکز آموزشی متنوع باشند چرا که در مکانی که آموزش عالی و دانشگاه ایجاد شود ارتقای فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی نیز به دنبال آن در منطقه مورد نظر می‌آید.

نظری افزود: از یک طرف چون زیرساخت شهرستان‌ها از مرکز استان کمتر است ممکن است گاهی اختلالاتی در روند خدمات‌دهی آموزشی و علمی ایجاد و تبدیل به ضد فرهنگ و نارضایتی اجتماعی شود.

وی ادامه داد: در بحث خوابگاه نیز در شهرستان‌های استان با مشکل مواجه هستیم، متاسفانه خوابگاه ملکی برای مراکز دانشگاهی در شهرستان‌های استان وجود ندارد و همه خوابگاه‌ها در این مناطق استیجاری هستند.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: این ملک‌هایی که برای خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده انحصاری بوده و با متقاضیان غیرمنصفانه برخورد می‌شود.

نظری خطاب به دادستان‌ها و فرمانداران شهرستان‌های استان گفت: می‌طلبد  این مسئولین به مساله مراکز دانشگاهی شهرستان‌ها ورود کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس و فرمانداران شهرستان‌های استان حاضربه تعطیلی این مراکز دانشگاهی در شهرستان خود نیستند اما بستر و زیرساخت‌ها مهیا نیست.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: دانشگاه حاضر است دانشجویان بیشتر با رشته‌های متنوع‌تری برای این شهرستان‌ها جذب  اما ضرورت دارد بستر مهیا شود؛ در مواردی مجبوریم سرویس‌دهی غذا را برای این شهرستان‌ها داشته باشیم اما چون زیرساختی نیست سرویس‌دهی نیز وجود ندارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071713617
  • خبرنگار : 50177