مدیرکل صمت استان:

صنعت فرش همدان باید به‌روزرسانی شود

مدیرکل صمت استان همدان گفت: صنعت فرش دیگر صنعت فرش قدیمی نبوده و باید با توجه به ذائقه بازار به‌روزرسانی شده و رویکرد خود را در بحث کسب و کار این صنعت تغییر دهیم.

احمد شانیان سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در نخستین همایش تخصصی فرش دستباف بهار، اظهار کرد: اگر امروز استان همدان در زمینه احیا واحدهای صنعتی دارای رتبه نخست بوده این موفقیت حاکی از نقش مهم بخش خصوصی است و اگر در برخی از موارد دارای جاماندگی هستیم به‌طور قطع مشارکت مردم و بخش خصوصی پرچمدار رفع این جاماندگی‌ها خواهد بود که در رابطه با صنعت فرش دستباف هم همین امر صدق می‌کند.

وی با اشاره به رونق کسب و کارهای دیجیتال، تصریح کرد: باید در زمینه بازاریابی و نحوه فروش فرش و بازارسازی رویکرد خود را تغییر داده و در این رابطه نیز نسبت به کسب‌و کار دیجیتال و بازاریابی فروش فرش توجه ویژه داشته باشیم.

شانیان با بیان اینکه بازار منتظر ما نمی‌ماند، گفت: حرکت منطبق با بازار روز دنیا یکی از جمله موارد در بازاریابی صنعت فرش بوده که تغییر نگرش ما در این امر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه صنعت فرش از نمادهای اصلی جهش تولید با مشارکت مردم است که می‌تواند به تحقق شعار سال کمک ویژه‌ای داشته باشد، یادآور شد: آزادسازی واردات فرش برای رفوگری فرش به داخل کشور از پیشنهادات استان همدان در شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی بود که در مجلس به قانون تبدیل شده است.

وی همچنین با اشاره به نقش انجمن‌های تولید و تشکل‌ها در حوزه صنعت فرش، ادامه داد: صنعت فرش دستباف علاوه بر درآمدزایی و ارزآوری و نیز ارزش افزوده از نقش موثری در انتقال آداب و رسوم هر منطقه داشته که با صادرات آن به سایر کشورها فرهنگ و آداب رسوم کشور خود را می‌توانیم در سایر کشورها ساری و جاری کنیم.

شانیان با بیان اینکه فرش همدان با فرهنگ‌سازی لازم  باید از روش سنتی و آکادمیک منطبق با بازار تغییر کند، افزود: حل‌و فصل مسائل و مشکلات حوزه فرش دستباف از اولویت‌های صمت استان بوده و این هنر صنعت نیازمند هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071713607
  • خبرنگار : 50037